1. marca 2017

Kniha mesiaca │február │Lady Midnight, Cassandra Clare


Kniha mesiaca február, Lady Midnight - Cassandra Clare

5 dôvodov, prečo sa oplatí prečítať Lady Midnight:



Nová vetva Tieňolovcov - V každej sérii sa spomína iná tieňolovecká rodina a ich história. Aj keď nemám rada, keď sa autori vracajú ku svojim starým príbehom a svetom, ktoré vymysleli, u Cassandry mi to asi nikdy vadiť nebude, pretože stále vie vymyslieť niečo nové a prekvapiť nás tak. Tiež sa mi páčilo ako všetko, čo spomenula bolo prepojené s predošlými sériami.

Rodinné vzťahy - mám taký pocit, že budem vždy a všade do nekonečna opakovať ako milujem, keď sa  nejaký/á autor/ka zaoberá rodinnými vzťahmi a zázemím postáv. Vďaka tomu kniha potom nevyzerá tak hrozne plytko. V Lady Midnight som si už po pár kapitolách úplne zamilovala vzťahy, ktoré vládli v Inštitúte v Los Angeles. Rodina Blackthornovcov a Emma boli opísaní tak perfektne. Vládla medzi nimi súdržnosť a lojálnosť. Navzájom sa podporovali a stáli jeden pri druhom. Okrem ich vzťahov dobre opísala aj samotné postavy a to, aké majú zvyky alebo čo radi spolu robia a vďaka tomu to všetko bolo ešte o niečo uveriteľnejšie.

Parabatai - Zaujalo ma to už v Nástrojoch smrteľníkov a v Pekelných strojoch, no ani v jednej zo spomínaných sérii to puto medzi dvomi bojovníkmi nebolo opísané tak dobre, ako v Lady Midnight. Páči sa mi ako to Cassandra vymyslela, všetko od tej prísahy až po to priateľstvo a lásku. To, čo opisovala Emma či Julian bolo také intenzívne, až si človek praje, aby niečo také existovalo aj v skutočnosti.  Autorka sa s tým v Lady Midnight pekne pohrala a samozrejme prihodila nám aj nové informácie.

• Staré postavy - tých, čo si radi zaspomínajú poteším, pretože v Lady Midnight sa objavia aj staré postavy ako Clary a Jace a aj tých pár vzácnych chvíľ s nimi vám opäť vyčarí úsmev na tvári. Hlavne Jacové vtipné poznámky. Herondaleovci to asi majú v krvi.

• Akcia, akcia, akcia. O tú teda v novej sérii asi núdza nebude. Vždy sa niečo dialo a čítanie mi vďaka tomu ubehlo neuveriteľne rýchlo.



Odporúčaná literatúra s rovnakou alebo podobnou tématikou: Nástroje smrteľníkov, Pekelné stroje

3 komentáre :

  1. Na knihu sa chystám, takže som rada, že sa ti páčila a odporúčaš ju :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že sa ti bude páčiť :)

      Odstrániť
  2. Nemůžu se dočkat až vyjde v češtině! Nástroje smrti jsem si hned zamilovala, ale Pekelným strojům jsem ještě na chuť nepřišla. Ale na celou tuhle Ságu lovců stínů se moc těším :) Cassandra je geniální!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top