7. februára 2017

Zo zákulisia príbehov│9│čo o tvojom príbehu povie hudba?

Zo zákulisia príbehov je projekt dvoch skvelých slovenských bloggeriek Moon a Lyn. Každý mesiac dievčatá zverejnia otázky ohľadom písania príbehov a my na ne odpovieme.

Poďme na to!



1. Počúvate pri písaní alebo počas vymýšľania nových nápadov hudbu?

Počúvanie hudby ma vždy inšpiruje k novým nápadom. A čo sa týka počúvania hudby pri písaní, tak u mňa je to pravidlo. Neruší ma to pri sústredení, práve naopak, je to lepšie. Nemôžem písať v tichu. Hudba mi pomáha lepšie vyjadriť to, čo sa deje v príbehu. Keď píšem smutnú scénu, pustím si nejakú melancholickú melódiu. Keď píšem akciu, hodia sa mi viac bubny alebo niečo rytmické a rýchle.

A v poslednom čase dosť využívam Spotify, odkedy som sa dozvedela, že Sarah J. Maas tam má playlisty k ACOTAR a ACOMAF.

2. Aká pesnička vám hneď pripomenie váš príbeh a prečo?

Skladba Arrival of the birds. Ak ste videli Teóriu všetkého (Ak nie, tak si pozrite. Je to úžasný film.) tak táto skladba bola v poslednej scéne, kde som už mala slzy na krajíčku. Táto skladba mi pripomína celý môj príbeh, ale zároveň aj jednu kľúčovú scénu, kde sa veľmi hodí.

3. Ktoré tri pesničky ste počas písania počúvali najčastejšie?

Okrem vyššie spomínanej skladby to bude asi:

Daughter – Youth
The Vantage – Animal
Ben Howard - Promise

4. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najsmutnejšou a s jednou najšťastnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?

S najsmutnejšou asi Kodaline – All I want a to konkrétne táto pasáž:

When you said your last goodbye
I died a little bit inside
I lay in tears in bed all night
Alone without you by my side

Znie tak trochu romanticky, ale bude sa týkať úplne niečoho iného.

A s najšťastnejšou... hm... to je ťažké. Uvedomila som si totiž, že polovica môjho playlistu sú dosť depresívne songy. Ale k jednej šťastnej sa mi hodí All we know od The Chainsmokers.

5. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najromantickejšou a jednou najdobrodružnejšou scénou z vášho príbehu a prečo? 


S najromantickejšou asi Birdy – Wings. A Believe, ale tá pomalšia verzia, ktorú spievala Ella Henderson v X-Factore. Texty sa mi hrozne hodia na pár scén.

S najdobrodružnejšou asi Light’s theme z anime Death note.

6. Máte nejakú pesničku, ktorej text vás zasiahol až tak, že by ste úryvok z neho najradšej použili v knihe?


Felt like the weight of the world was on my shoulders
Pressure to break or retreat at every turn
Facing the fear that the truth, I discovered
No telling how, all this will work out
But I’ve come too far to go back now

Freedom z filmu Django.

7. Ako by vyzeral váš playlist k príbehu? 

Playlist by boli všetky pesničky spomenuté v dnešnom článku a ešte pár iných.

8. Počúvajú vaše postavy hudbu? Aký štýl majú najradšej?

Počúvajú len tak príležitostne a štýl je v mojom vymyslenom svete stále rovnaký, takže si nenavyberajú. Ale keby sa moje postavy dostali do nášho sveta, tak si viem predstaviť, že Adalyn by určite počúvala niečo na spôsob Little Mix, Fifth Harmony, Beyoncé, Rihanna a One Direction alebo také staré rockové balady, to by sa jej veľmi páčilo. Kai by si vypočul určite nejaké rockové skupiny a Kiernan, no... hudba je v jeho rebríčku priorít na spodných priečkach, ak tam vôbec je. Takže by sa nestaral ani o našu hudbu.

9. Hrajú vaše postavy na nejaké hudobné nástroje? 

Kiernan vie hrať poriadne na nervy. A ak sa toto nepočíta, tak nie. Nikto z nich nevie hrať na žiadny nástroj.

10. Máte vo vašom svete nejaký špecifický hudobný nástroj?


Bubny a flauty alebo skôr píšťaly. Tieto nástroje sa  využívajú pri rôznych rituáloch a obradoch. Ale nič špeciálne nemajú.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top