12. januára 2017

Prečo milujem Percyho Jacksona


Percy Jackson ostane navždy mojou najobľúbenejšou sériou. V skrátke - príbeh v prvej časti rozpráva dvanásťročný Percy, ktorý zisťuje, že jeho otec je grécky boh a že všetko z gréckej mytológie je pravda. Trafené? Možno na prvý pohľad, ale verte mi, že celá séria je úžasná a ja som sa do nej zamilovala už od prvej strany.

Preto som chcela spísať niekoľko dôvodov, prečo túto sériu milujem a nedám na ňu dopustiť. Tých dôvodov je veľa, ale to by som tu aj spoilerovala a to nechcem. Možno sa tu nájde ešte niekto, kto PJ nečítal.




• Percy Jackson je v kníhkupectvách na poličke s názvom literatúra pre deti a mládež a ja nie som ani jedno a pomaly ani to druhé. Poznáte tie príbehy, ktoré sú určené pre jednu vekovú skupinu, ale vy by ste ich najradšej odporúčali všetkým - od vašich súrodencov po babku, prababku a poštára. Toto je presne ten prípad.

• Ak by ste chceli čítať niečo na spôsob Harryho Pottera... viete... dobrodružstva, ktoré s hrdinami prežívate od ich detstva tak toto je správna voľba. Vždy hovorím, že tieto dve série sú moje najobľúbenejšie. S Harrym som prežila svoje detstvo a s Percym som vyrastala.

• Keby sa Rick Riordan rozhodol, že chce mať z Percyho nekonečnú sériu, povedala by som okej, pretože Percy Jackson je písaný takým skvelým štýlom, že aj keby mal 100 častí a mala by som ich čítať do päťdesiatky, tak nevadí. Urobila by som to. A mama by sa ma opýtala: "After all this time?" a ja by som jej odpovedala: "Always." Štýl, akým je táto séria písaná je taký ľahký. Riordan má určite mladú dušu a v srdci je stále chlapec, pretože Percyho úplne vystihol. Z každej strany cítiť Percyho osobnosť a to, že je to chlapec a neskôr tínedžer modernej doby.


• Percy je badass. Je drzý a vtipný - vždy sa snaží pozerať na svetlejšiu stranu vecí a tak sa stane, že vtipkuje v najvážnejších a najnebezpečnejších situáciách. Všetci ho milujeme a vlastne ani poriadne nevieme prečo.

• Pamätám si, ako som si čítala obálku Percyho Jacksona 1. Sedela som v kníhkupectve na podlahe v kúte, aby som nezavadzala ľuďom, čo trpeli vianočnou horúčkou a hovorila som si, že Maťa, toto sa ti asi páčiť nebude lebo to vyzerá tak, že je tam veľa vecí z mytológie. A predtým som už čítala niečo od Zamarovského a nepáčilo sa mi to. No bola som veľmi prekvapená, že grécka mytolológia sa dá poňať takým vtipným a sviežim spôsobom a tak moderne. Vôbec vás to nebude nudiť a nakoniec budete prekvapení, koľko si toho zapamätáte hlavne vďaka tomu, že to nečítate v nejakej odbornej knihe.

• Všetko znelo tak reálne. Percy a jeho kamoši boli síce polobohovia, ale nie vždy sa im všetko podarilo. Narozdiel od ostatných postáv v iných knihách, oni neboli dokonalí a robili kopu chýb. Niekedy keď som čítala a niečo sa práve v deji pokašľalo, ja som si povedala: "Klasika.", pretože som to akosi od postáv očakávala.

• Vďaka Riordanovi a Percymu Jacksonovi viem presne, aké knihy chcem písať. Neviem či je možné, aby si niekto Percyho nezamiloval. Ak túto sériu nemáte radi, tak mi to napíšte do komentárov. Alebo viete čo? Nepíšte, lebo budem smutná.

Tí, čo ste čítali, pamätáte na toto? Tak otrepaný vtip, ale vždy som sa na ňom smiala :D
A čo vy? Čítali ste Percyho Jacksona? Ak áno, aj vy túto sériu milujete tak veľmi ako ja?

4 komentáre :

  1. Já jsem Percyho nečetla, každopádně jsem na něj teď dost naladěná (viděla jsem akorát film, ale asi to nebudu nijak přirovnávat. :)

    Moje taková srdcová serie je rozhodně Harry Potter a možná bych k tomu ještě přidala Vampýrskou Akademii, sice to není vyloženě dětské, ale není to ani čtení pro 20 leté ženy. :D Každopádně to miluju!

    Super článek. :)

    fakynn

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak budeš mať niekedy možnosť prečítať si Percyho, tak to rozhodne urob. Myslím, že nebudeš sklamaná :)
      Harry je srdcovka aj u mňa, ale o prvé miesto sa vždy bije s Percym, neviem sa rozhodnúť :D
      ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Na Percyho Jacksona nedám jednoduše dopustit. Je to srdcovka, která bude mít v mé knihovně vždy místo, a to z mnoha důvodů.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top