15. decembra 2016

Moje obľúbené filmové adaptácie kníh


Napriek tomu, že knihy budem mať vždy radšej ako filmy, nebránim sa filmovým adaptáciam kníh. Dnes som sa rozhodla spísať článok s mojimi favoritmi, nebudú však nijako očíslovaní.

O filmoch som napísala ešte 2 články:



• Pýcha a predsudok │Pride and Prejudice │TRAILERO čom film je?

Filmová adaptácia s Keirou Knightley je moja najobľúbenejšia. Na tomto filme sa mi páči všetko, od toho nádherného soundtracku po to, ako skvelo to dokázali ten príbeh zobraziť na filmovom plátne. Musím priznať, že vyobrazenie niektorých scén sa mi páčilo viac vo filme, ten tomu dodal ten správny nádych. Nebojte sa toho, že je to klasika, vyzerá to staro alebo by vás to určite nebavilo (argumenty, s ktorými som sa už stretla). Je to romantické, je to vtipné, je to vážne. Dievčatá, choďte do toho. Ak hľadáte romantiku lepšiu ako je Romeo a Júlia tak toto je pre vás to pravé.



• Nezabudnuteľná cesta │A Walk  to Remember │TRAILER │O čom film je?

Tak fajn, priznám sa, že knihy Nicholasa Sparksa nemám rada a nikdy mať rada nebudem. Podobajú sa mi jedna na druhú a v oboch prípadoch, ktoré tu mám - Nezabudnuteľná cesta a Posledná pieseň - si myslím, že filmy sú lepšie ako knihy. Ostatným som už šancu nedala. 
Nezabudnuteľná cesta je film, ktorý by som mohla pozerať do nekonečna a aj tak by ma stále bavil. Vždy sa mi najviac páčilo zobrazenie toho, ako sa jeden človek môže pre toho druhého zmeniť a to, ako by sme ľudí nemali súdiť podľa toho, čo majú na sebe alebo ako vyzerajú. Skvelé postavy, krásne myšlienky, smutný koniec. Tak by som tento film zhodnotila.



• Posledná pieseň │The Last Song │TRAILER │O čom film je?

Teraz je zrejme čas na čestné priznanie... Poslednú pieseň som nedočítala. A vlastne mi to vôbec nevadí a ani kvôli nedočítanej knihe nemám zlé svedomie. Sparksov štýl mi nesedí, nebaví ma čítať jeho knihy.  Naopak filmová adaptácia bola svižná. Páčila sa mi. Bola vtipná. Taká jednohubka, ktorú si pozriete počas upršanej nedele s teplým čajom v posteli. Navyše Gale tu bol fakt fešák. 😄



• Harry Potter 

Mohla by som si dovoliť nedať sem najväčšiu klasiku? Nemohla. Ani nejdem do popisu dávať odkaz na trailer alebo na stránku csfd, pretože kto by už dnes nevedel o Harrym. Aj keď ste sériu nečítali alebo nevideli, verím, že všetci vedia povedať, kto je.
Mohla by som povedať, že Harry Potter je asi najlepšia adaptácia kníh, ktorá existuje. Napriek tomu, že sa pri sérii striedala kopa režisérov, každý do filmu vedel vložiť niečo svoje a vystihnúť tak atmosféru deja. Zase sa neudržím a spomeniem to, že moja najobľúbenejšia časť je trojka. Pretože Cuarón je proste pán a kto nevidel jeho filmy tak nevie. Hej a ešte sa mi to páčilo preto, lebo Harry sa na seba po prvýkrát podobal.



• Hry o život │Hunger Games │TRAILER │O čom film je?

Hry o život sú moja srdcovka a moja prvá prečítaní dystopia (a hlavne tá, ktorá opäť začala určovať trendy). Zamilovala som sa do nového sveta, do nových pravidiel a do tej akcie. Od druhej časti začali byť filmy naozaj skvelé, pretože ľudia, ktorí pracovali na filme venovali veľa pozornosti detailom, ktoré my fanúšikovia tak veľmi milujeme. Musím povedať, že som rada, že som bola od druhého filmu stále v kine, pretože ten zážitok z veľkého plátna je ešte lepší. Na túto sériu nedám dopustiť.



• Pán prsteňov │The Lord of the Rings │TRAILER │O čom film je?

Pán prsteňov by sa mal zaradiť medzi povinné čítanie, toľko ku knihe. Filmy milujem. Celý ten úžasný svet zrazu prežil a ja som bola úplne nadšená, keď som to všetko videla. Táto séria však nie je určená na časté re-readingy. Ani filmy by som nedokázala pozerať často, pretože ten príbeh je zložitý a veľmi rozvetvený. Pán prsteňov je film, ktorý nezaujme každého, ale tiež je to ten typ filmu, ktorý by som všetkým nanútila. Jednoducho by som niekoho priviazala ku stoličke, kým by si ho nepozrel so mnou. A tím, ktorý na ňom pracoval? Fenomenálny. Verím, že keby sa táto séria natáčala v súčasnosti tak tie efekty by boli ešte vymakanejšie. Milujem Pána prsteňov.



• Marťan│The Martian │TRAILER │O čom film je?

Marťana milujem. Mark je jednou z mojich najobľúbenejších fiktívnych postáv. Ja sci-fi veľmi nečítam, ale do tohto som sa pustila, keď som počula tú chválu a musím povedať, že film bol tiež veľmi vydarený. Najprv sa mi nepozdával výber herca na úlohu Marka, ale keď som si pozrela film, tak sa mi tam hodil a stvárnil ho dobre. Na jednej strane je tento príbeh vážny, ale na druhej strane sa aj zasmejete. Napriek žánru a všetkým tým odborným slovíčkam sa zabavíte, o tom niet pochýb.



• Labyrint│The Maze Runner │TRAILER │O čom film je?

Séria Labyrint patrí k tým obľúbeným, aj keď moja obľúbená bola asi len prvá kniha. Potom sa mi príbeh vôbec nepáčil a našla som v ňom mnoho trhlín, ktoré neboli vysvetlené, alebo som len ja bola taká hrozne nechápavá. Avšak film milujem. Hlavne tento prvý je úplne skvelý. Bola som na ňom v kine a tak ako aj pri Hrách o život, aj tu som mala skvelý zážitok hlavne kvôli veľkému plátnu. Labyrint je skvelý film pre tých, ktorí majú radi akciu a dobrodružstvo. Nápad sa mi veľmi páčil, akurát spracovanie v knihách už nebolo také dobré.



• Na vine sú hviezdy│The Fault in Our Stars │TRAILER │O čom film je?

Toto je tiež jedno z najlepších filmových spracovaní knižnej predlohy. Niektoré veci sa mi páčili viac vo filme, iné v knihe. Je to romantika. Je to žmýkač emócii. Čo viac si priať. Ak hľadáte kvalitný romantický (skôr YA) film tak toto je ono. Môžem ho pozerať aj tisíc krát a stále sa rozplačem. A stále si hovorím, že tento krát to skončí určite inak. Aj vy si to niekedy hovoríte?



• Charlieho malé tajomstvá│The Perks of Being a Wallflower │TRAILER │O čom film je?

Hej knihomoli! Poznáte ten pocit, keď sa vás niekto spýta na vašu najobľúbenejšiu knihu a vy sa naštvete, že to sa predsa povedať nedá lebo obľúbených máte veľa? Platí to aj na obľúbenú pesničku, film, parfém, kvet, zviera a tak ďalej. Ale keď sa to spýtate mňa tak vám odpoviem. Moja najobľúbenejšia kniha všetkých čias - Charlieho malé tajomstvá. Toto je kniha, pri ktorej som našla všetko, čo sa mi páči. Táto kniha mi zmenila názory a aj pohľad na svet. Keby bola táto kniha človek, tak si ho vezmem. Film nezaostáva. Dal mojim obľúbeným postavám tváre. Milujem tento film a podľa mňa sa najviac hodí na toto vianočné obdobie, keď máme prázdniny a vonku je zima a vy nemáte čo robiť.



 • Zlodejka kníh│The Book Thief │TRAILER │O čom film je?

Zlodejka kníh je krásny príbeh, ktorý v knihe rozpráva smrť. Ja už ani neviem, čo mám k tým filmom hovoriť. Všetky sa mi páčia a najradšej by som tu hovorila len superlatíva. Zlodejka kníh je príbeh o knihách a o slovách, ktoré majú veľkú moc a práve na to príde aj hrdinka Liesel.
Uvedomila som si, že som už dávno tento film nevidela. Musím si dať re-watching.



• Chlapec v pruhovanom pyžame│The Boy in the Striped Pajamas │TRAILER │O čom film je?

Knihu som čítala len nedávno a nepáčila sa mi tak ako film. Vlastne celý príbeh má diery, ale pokiaľ hľadáte niečo, čo sa pohrá s vašimi emóciami, tak je to tento film. Pamätám si, že nám ho púšťala profesorka na dejepise a som fakt rada, že sme ho nestihli dopozerať celý a pustila som si ho radšej doma. Ten koniec by som v škole naozaj nezvládla. 
Okrem toho, v tomto filme hrá Asa Butterfield. A kde je on, je aj kvalita. 



• Tieňolovci │The Lord of the Rings │TRAILER │O čom film je?

Okay, Tieňolovci, to sú presne tí, o ktorých chceme vedieť viac a viac. Vôbec mi nevadí, že Cassandra stále žmýka to isté a nevie sa cez to preniesť, pretože je to proste kráľovná a každá jej séria má viac a viac prekvapení.
Dlho som sa nevedela zmieriť s tým, že sa nebudú točiť ďalšie filmy. Nechcela som si pozrieť ani prvú sériu Tieňolovcov, pretože som bola zvyknutá na hercov z filmu, ale nakoniec som to prekonala a teraz tento seriál úplne milujem a už sa teším na druhú sériu. Herci mi sadli všetci (Matthew a Harry najviac) okrem Jacea. Ten bol lepší vo filme.
Tento svet proste chcete poznať, aj keď má od knihy veľké odklony.



• Hra o tróny │Game of Thrones │TRAILER │O čom film je?

Prvé upozornenie je, že ak nemáte silný žalúdok a ak ste veľmi konzervatívni, tak toto nie je pre vás. Preto sa tento seriál vysielal po desiatej. Ale späť k téme. Hra o tróny je tak ako Pán prsteňov veľmi zložitý a rozvetvený príbeh. Skončila som s touto sériu hneď pri prvej knihe, pretože chcem počkať, kým ich na Slovensku vydajú všetky a potom sa k tomu vrátim, ale seriál zatiaľ pozerám a veľmi ma baví. Možno aj preto, že každá séria má 10 dielov a to zvládam lepšie, ako keby ich bolo 25 alebo viac ako zvykne byť pri tých komerčných. Pokiaľ viem, tak seriál sa drží knižnej predlohy. Verte mi, že autor je génius. Svet, ktorý vytvoril je ohromný a jednotlivé charaktery postáv sú neskutočné. Vytvoríte si obľúbencov (vo väčšine prípadov však zomrú) a aj neobľúbencov (existuje vôbec toto slovo?). Hra o tróny sa však tiež nebude páčiť všetkým, ak ste zvyknutí pozerať niečo jednoduché.


Tak ako? Máte svoje obľúbené filmové adaptácie kníh? :) 

2 komentáre :

  1. Nemůžu souhlasit. Lovci ujdou jako film, seriál je vyloženě *****. Knihy jsou skvost. Zrovna tohle považuji za jednu z nejméně povedených adaptací :(
    Harry Potter. Filmy jsou super, o tom žádná. Ale divákovi uniká strašně moc věcí. Neuvěřitelně moc. A ten, kdo si nepřečte knihy, přijde tak o polovinu celého příběhu.
    A já se přiznám. Hvězdy nám nepřály jsem nečetla ani číst nebudu. Pro mě to je laciné. Hodně laciné. A film mě maximálně tak rozesmál. Navíc nesnáším tu herečku :D
    ALE jdeme trochu na pozitivní vlnu :)
    Hry o trůny. Bez debat. Dokonalé.
    Pýcha a předsudek. Snad ani nebudu komentovat.
    Charlieho malá tajemství. Film je pro mě mnohem lepší než kniha, která se mi vážně špatně četla. To samé Hunger Games.
    Pán prstenů je děsně těžké hodnotit. Knihy jsem nečetla. Hobit stačil. A víckrát se týrat nebudu. Ale ty filmy mi přijdou zbytečně natahované a až nudné. Ale je tam nádherné prostředí a herci vydávají skvělé výkony.

    Když to shrnu, tak vlastně vesměs souhlasím. :) Ale těmi Lovci jsi mě strašně rozčílila :D

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pán prsteňov je veľmi zložité čítanie a viem, že veľa ľudí odrádzajú hlavne tie zdĺhavé opisy :( škoda, lebo inak je Tolkienov svet úžasný :)
      Tieňolovci sú pre mňa fajn, jasné, že knihy sú 100x lepšie, ale v podstate mi seriál neprekáža a baví ma :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top