20. novembra 2016

Zo zákulisia príbehov│5│plot bunnies


Zo zákulisia príbehov je projekt dvoch skvelých slovenských bloggeriek Moon a Lyn. Každý mesiac dievčatá zverejnia otázky ohľadom písania príbehov a my na ne odpovieme. To by som však nebola ja, keby som sa nezapojila v polke projektu. Dúfam, že to dievčatám nebude vadiť.

Poďme na to!



1. Máš nejaké *plot bunnies popri hlavnom príbehu? (* ide o všetky nápady, ktoré mimo hlavného diela, ktoré píšete, máte)

Samozrejme, to majú asi všetci. Mám ale problém, čo s tými nápadmi robiť. Vždy sa snažím premýšľať, či by sa nedali nejako zakomponovať do hlavného príbehu a ak nie, väčšinou si ich zapíšem čo najpodrobnejšie. Viac krát sa mi stalo, že keď som si zapísala len niečo a neskôr sa k tomu vrátila, už som si nevedela poriadne spomenúť, čo som tým vtedy myslela a ako to celé malo vyzerať.

2. Čo robíš, keď ti napadne super nápad na príbeh, ale nechceš ho hneď riešiť, lebo práve na niečom pracuješ?

Ja som taký ten OCD človek, ktorý má na všetko zápisníky a diáre. Mám na to systém a bez papierov sa nezaobídem, preto so sebou všade vláčim zápisník. Keď mi aj niečo napadne niekde vonku alebo kdekoľvek inde, zapíšem si to. Mám totiž problém fungovať na poznámkach v mobile, vždy na ne zabudnem alebo ich nechtiac vymažem.

3. Vedela by si písať 2 alebo viac príbehov?

Kedysi som to skúšala, ale nedá sa to. Moja myseľ dokáže byť nastavená len na jednu vec a na druhej strane, rada robím všetko na sto percent. Takto by sa mi zdalo, že ani jednému príbehu nedokážem venovať poriadnu pozornosť. Tiež sa ťažko vstupuje z jedného sveta do druhého, stále by som si musela čítať svoje poznámky, aby som detaily jedného sveta neprenášala do toho druhého a naopak. Vznikol by z toho chaos a ja nemám rada neporiadok vo svojich prácach.

4. Kde si ukladáš nápady?

Pokiaľ ide o obrázky, niektoré mám uložené v PC no a potom fungujú moje účty na pintereste a podobne.

A ako som už povedala vyššie, jednoducho nedokážem fungovať s modernou technológiou na jednej vlne, a preto využívam na všetko papiere. Mám zakladač, kde si všetko ukladám, aby som v tom mala väčší prehľad. Niekedy, aby som mala ešte väčší prehľad, u mňa fungujú farebné lepiace papieriky. Pokiaľ ide o nejakú dôležitú udalosť, alebo chcem len vytvoriť hierarchiu. Sú dobré v tom, že sa dajú odlepovať, premiestňovať na iné miesto a zase zalepovať. V počítači mám len dokument s rozpísaným príbehom a opravy, ktoré si ukladám aj na USB a preposielam si ho aj na e-mail.

5. Aký je najšialenejší alebo najbizarnejší nápad, ktorý ti napadol na príbeh?

Neviem, či niečo také existuje. Každý nápad je pre mňa skvelý a venujem mu pozornosť. Možno by pre niekoho bol bizarný alebo šialený, ale pre mňa nie.

6. Aký príbeh by si v budúcnosti chcela napísať? (netreba nič konkrétne, len nejaké záchytné body)

Teraz momentálne píšem high fantasy, ale možno to po čase zmením. Nemyslím si, že vymýšľať kompletne nový svet je moja silná stránka, ale baví ma to a to je hlavné. No urban fantasy som mala vždy radšej a bolo mi to bližšie.


Tiež by som veľmi chcela napísať takú poriadnu coming-of-age storku. Nikdy sa neviem rozhodnúť, ktorý z týchto žánrov (fantasy alebo contemporary / COA story) je mi bližší. Na tú contemporary už mám nápady, ale nechcem ich tu písať. Všetko je zatiaľ nejasné a nemá to svoju osnovu.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top