18. novembra 2016

Zo zákulisia príbehov │3│obľúbená postava


Zo zákulisia príbehov je projekt dvoch skvelých slovenských bloggeriek Moon a Lyn. Každý mesiac dievčatá zverejnia otázky ohľadom písania príbehov a my na ne odpovieme. To by som však nebola ja, keby som sa nezapojila v polke projektu. Dúfam, že to dievčatám nebude vadiť.

Poďme na to!





                                "Zízaš na mňa," upozornil ma po chvíli.                                        "Viem."


1. Prečo práve táto postava?

Bolo pre mňa ťažké vybrať jednu postavu, keď ich milujem všetky. Nakoniec som sa rozhodla napísať niečo o Kiernanovi.
Kiernan je jeden z rekrútov (veľmi dôležitá pozícia v mojom príbehu - rekrút sa v podstate stará o poriadok v krajine a... je toho viac, ale ťažko sa o tom píše v skrátke). Je to vedľajšia postava a totálny idiot. Totálny. Napriek tomu ho mám rada a vždy sa teším na to, keď sa objaví v deji. Všetky časti s ním si užívam a píšu sa mi ľahko. Kiernan je divoch a vidlák. Nemá žiadnu výchovu, nevie sa proste správať. Je veľmi impulzívny. Koná a až potom premýšľa. Nepozná ospravedlnenie a nikdy oň nežiada. Milujem ho.

A možno ste si všimli, že som v minulom článku spomínala meno ďalšieho rekrúta - Kai. Kai, Kiernan. Obaja sa začínajú na K a nie je to náhoda. 

2. Ktoré vlastnosti máš na svojej obľúbenej postave najradšej a prečo?

Humor – Kiernan je vtipný tým prirodzeným spôsobom. Vie uvoľniť napätú situáciu, ale vie byť aj vážny, keď sa to od neho čaká, čo je ťažké predstaviť si. Kiernan to nemal v živote ľahké, musel zahodiť bezstarostné detstvo a navyše sa stal sirotou. Humorom väčšinou zakrýva to, ako sa v skutočnosti cíti.

Lojálnosť – keď sa prihlásil na pozíciu rekrúta  nevedel, čo ma očakávať. Trochu mu život sťažil fakt, že rekrúti sú viac než rodina. Musia sa rešpektovať a dôverovať si. Za každej okolnosti kryjú jeden druhého. Jeho jednotka mu nahradila to, čo v detstve nemal. Nahradila mu blízkych ľudí a priateľov. Vždy si myslel, že rekrúti bojujú ako jednotlivci, že práve tým sú výnimoční. Keď prišiel do mesta a začal výcvik, vedel, že nemal pravdu a že sa bude musieť zase naučiť dôverovať.

Sila – Kiernan je neskutočne silná osoba a ja ho hrozne obdivujem. Kamaráti z jednotky ho zvyknú volať „chladná tvár“, pretože sa vie uzavrieť do seba a neukázať žiadnu emóciu. Nielen, že vie dobre bojovať, ale jeho sila spočíva hlavne vnútri.

                        „Ale to nesmieš. Ty... ty podvádzaš."                               „Skôr si tým po celých devätnásť rokov zachraňujem zadok. A teraz ho zachraňujem aj tebe, tak radšej čuš.“


3. Aké tri veci by tvoja obľúbená postava zachránila z horiaceho domu a prečo?
Meč – Kiernan by bez neho nikam neodišiel. Meč je ako jeho tretia ruka a má preňho nevyčísliteľnú hodnotu. Sám povedal, že je to len vec a keby sa niečo stalo, mohol by ju ľahko nahradiť. Mohol by si dať predsa vyrobiť nový, ale nikdy by to už nebolo to isté. Nikdy by už preňho neznamenal toľko, ako tento. V tom meči je ukrytá celá Kiernanová pýcha a hrdosť. Je to prvá známka jeho nezávislosti a nového života.

To je asi všetko. Kiernan sa nerád viaže na čokoľvek alebo kohokoľvek. Je to veľmi jednoduchý človek a k „šťastiu“ mu stačí naozaj málo.

4. Čo najhoršieho by ste dokázali svojej postave spraviť?

Kiernan je silný. Veľa toho znesie a máločo ho zlomí – to je výzva pre jeho nepriateľov.  Dokázala by som urobiť všetko, čo je pre príbeh nevyhnutné. Možno okrem zabitia. Zatiaľ mám preňho nejaké plány.

5. Ako veľmi sa vaša hlavná postava podobá na vás samých?

Kiernan má všetky vlastnosti, ktoré ja nemám. A fyzicky sa samozrejme na seba vôbec nepodobáme.

6. Dočká sa vaša obľúbená postava šťastného konca, alebo dokážete opísať jej/jeho smrť?

Zatiaľ neviem s istotou povedať, či umrie alebo nie. No ak sa dočká konca, tak určite nie šťastného. Nie je to vždy tak, že postava, ktorá trpí si zaslúži šťastný koniec. Kiernana mám rada, ale jeho osud nie je šťastný.


„Bojíš sa?“ opýtala som sa ho potichu.
„Nie. Cítim len silný pud sebazáchovy.“
„To je to isté, nie?“
Zazrel na mňa.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top