11. novembra 2016

Zo zákulisia príbehov │2│Valentínske vydanie


Zo zákulisia príbehov je projekt dvoch skvelých slovenských bloggeriek Moon a Lyn. Každý mesiac dievčatá zverejnia otázky ohľadom písania príbehov a my na ne odpovieme. To by som však nebola ja, keby som sa nezapojila v polke projektu. Dúfam, že to dievčatám nebude vadiť.

Poďme na to!



Kai sa ku mne naklonil. „Láska je jednou z najväčších slabostí človeka. A mňa učili, aby som svoje slabosti neukazoval.“


1. Aké vzťahy mali v minulosti tvoje postavy?

Adalyn, moja hlavná postava, je veľmi hanblivá. Nikdy nezažila vzťah podľa svojich predstáv alebo podľa predstáv ostatných. V minulosti bola s jedným chalanom, ale bola s ním len preto, lebo im to obom vyhovovalo. Venoval jej pozornosť a staral sa o ňu. Zostávali spolu preto, že sa v prítomnosti toho druhého cítili pohodlne. A Adalyn si bohužiaľ myslela, že takto to má vyzerať.

Nikdy mu nechcela ublížiť a určite ho nechcela ani využívať, aj keď to tak asi znelo. Obaja sú už uzavretá kapitola a aj keď sa ešte niekedy stretávajú, už to nie je ako kedysi.

2. Stali sa tvojim postavám nejaké trapasy v súvislosti so vzťahmi?

Adalyn (ak niekde napíšem Daly tak je to jej prezývka) je vo svete randenia  a vzťahov jeden veľký chodiaci trapas. Keďže nemá veľa skúsenosti z minulosti a v mojom svete neexistuje internet a ani dievčenské časopisy, nemá odkiaľ čerpať informácie. Kamarátku má, to áno, ale oni to majú vo svojom svete trochu iné (keďže jej kamoška nie je tak celkom človek) a nemôže jej veľmi pomôcť.

Samozrejme, že Adalyn vie, že decká nenosí bocian a podobné veci, ale jednoducho povedané v niektorých veciach proste zaostáva, takže keď sa ukáže jej love interest, väčšinu jeho snahy si ani nevšimne.


3. Potrpí si hlavná hrdinka na romantické gestá?

Ako som už povedala, je v tomto svete vzťahov zelenáč, ale samozrejme, že ocení každé romantické gesto, aj keď niekedy nevie, ako naň správne zareagovať. A to isté je aj s komplimentmi. Adalyn trpí nedostatkom sebadôvery, a preto je to s ňou niekedy ťažké, ale myslím, že sa začala pekne adaptovať, keď sa do mesta dostali rekrúti.

„Povedz mi to. Nech to bude akákoľvek šialenosť, povedz mi to teraz. Možno by som ti neskôr neuverila."



4. Čo by povedali tvoje vedľajšie postavy na to, keby sa hlavní hrdinovia dali dokopy?

Adalyn a Kai? V prvom rade to nikto nečaká. Osud ich síce zvedie dokopy, ale tí dvaja sú na prvý pohľad až príliš rozdielni. Až neskôr, keď prestanú byť tvrdohlaví, zistia, že majú veľa spoločného a že dokážu nájsť spoločnú reč. Prežijú si toho tak veľa, že by to nikoho nenechalo chladným.

5. Ako by sa tvoja hlavná postava vyrovnala so stratou chalana alebo potenciálneho partnera? (prípadne s rozchodom?)

Či by išlo o rozchod z jej strany alebo zo strany toho druhého, určite by ju to poznamenalo. Daly je veľmi krehké dievča, niekedy nevie prejaviť emócie a niekedy zase preháňa. Nemyslím, že by z toho bola mimo tak, ako Bella, ale pár týždňov by sa z toho určite nevedela dostať.

6. Akú úlohu zohráva romantika v tvojom príbehu?

Ja som romantická duša, takže aj romantika alebo skôr láska má v mojom príbehu dosť veľkú rolu, aj keď nie tú hlavnú. Vždy sa snažím zamerať na činy a na slová a nie na štvorstranové opisy toho, aké má Kai zvláštne sfarbené oči (a tomu verte, že zvláštne fakt sú). Nechcem písať len romantické scény a lacné repliky postáv, ktoré si vyznávajú lásku. Chcem písať skôr o tom, aké silné puto môže spájať dvoch ľudí, romantika je len taká postranná. Či sa mi to podarí tak ako to chcem je už druhá vec.

7. Čo by spravila hlavná hrdinka, keby sa o ňu bili dvaja muži?

Ako som už spomínala, Daly je krehká a taká dievčenská. Rozhodne je iná ako novodobé hrdinky, ktoré sú silné, nezávislé a vedia sa o seba postarať. Aj ona je silná, ale v inom slová zmysle. O veľkej nezávislosti sa v jej svete hovoriť nedá no a vždy bola zvyknutá na to, že boli okolo nej ľudia, čo sa starali o ňu.  Veľmi ťažko sa to opisuje, keď to musím vytrhnúť z kontextu.

Daly sa štíti agresivity a násilia a kým nestretla Kaia, veľa toho o bojovaní nevedela. Skôr bola zvyknutá len na obranu, lebo tá bola prípustná a o tej ju učili. A tiež sa veľmi rada oháňa slovami rozum nad svaly.

Keby sa o ňu bili dvaja muži, zo všetkého najviac by asi cítila sklamanie. Vedela by, že ju nepoznajú dosť na to, aby si ju niektorý z nich zaslúžil.

Nevedela som, či vie, že viem o jeho malom tajomstve.



8. Čo si myslíš o milostnom trojuholníku?

Mám rada milostné trojuholníky, pokiaľ ich niekto vie napísať dobre. No nemám rada ten typ, ktorý bol kedysi veľmi populárny – hlavná hrdinka, ktorá si nevie vybrať medzi dvomi mužmi. Neviem si predstaviť v reálnom živote, že by som milovala dvoch mužov narovnako. To proste nejde, aspoň v mojom živote nie.

Priznávam, že aj v mojom príbehu je... ani neviem, či sa to dá nazvať milostný trojuholník. O Adalyn majú záujem dvaja mladíci. Jeden je však pre ňu len kamarát, možno aj menej ako to. Nikdy s ním nič nemala ani mať nebude, len on bude naliehať a... no... správať sa hlúpo. Možno to nakoniec ešte zmením, ale zatiaľ sa mi to takto páči.

9. Čo by si pomyslela tvoja postava po prvom bozku s chalanom?

Počas toho bozku si pomyslela: „Nech prestane, nech prestane.“ A to si nerobím srandu. Tak to bolo s jej prvým chalanom. Žiadna iskra, žiadna romantika – len vzájomný pocit rešpektu a lojálnosti.
No po bozku s Kaiom ušla, aby si v pokoji mohla analyzovať situáciu a svoje pocity, pretože nič také predtým nezažila.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top