6. septembra 2016

The Unexpected Everything │Jedno leto, žiadne plány...


“I could do this. If whole galaxies could change, so could I.”

Mám takú teóriu, že aj letné romantické príbehy môžu byť dobré a môžu vo vás niečo zanechať, avšak toto nie je prípad pre The Unexpected Everything. Nikdy sa mi Goodreads hodnotenie nehodilo pre knihu viac ako teraz. It was ok. Podľa recenzií a hodnotení zahraničných booktuberov som čakala naozaj nejaký skvost, ale bola som dosť sklamaná. No predtým než začnem s tým, čo sa mi nepáčilo, vám trochu priblížim o čo v tejto knihe ide.



Hlavnou postavou je dievča menom Andie, ktoré je dcérou amerického kongresmana. Viete si to predstaviť? Musíte si dávať pozor na všetko čo poviete. Musíte si dať pozor na to, komu veríte, pretože všetko, čo urobíte môže nejako ovplyvniť kariéru vášho otca. Andie je typ dievčaťa, čo má všetko starostlivo naplánované dopredu, takže je jasné, že ani leto nie je výnimkou. No ako to už býva, niečo sa pokazí a ona má zrazu pred sebou prvé leto bez žiadneho plánu. Je z toho zúfalá a snaží sa rýchlo niečo vymyslieť. A tak nakoniec skončí s venčením psov. To však na prihláške na vysokú školu asi nebude vyzerať veľmi atraktívne, nie?

“Theoretical crushes could remain perfect and flawless, because you never actually had to find out what that person was really like or deal with the weird way they chewed or anything.”

Ťažko sa mi do tejto knihy dostávalo. 500 stranová contemporary sa asi neradí medzi „ľahké“ letné čítanie. Bolo to pre mňa suché a asi prvých 100-150 bolo neskutočne nudných.  Celá kniha mi pripadala ako predloha na nejaký typický o ničom tínedžerský seriál na Disney Channel alebo Nickelodeon. Za polkou knihu to už začalo byť trochu lepšie, viac dynamické. Dej mi plynul rýchlejšie, aj keď som si po tej polke hovorila, čo tam preboha chce autorka domyslieť, keď už všetko bolo napísané.

Dej bol veľmi predvídateľný a ešte u žiadnej knihy sa mi to nestalo v takej miere ako u tejto. Žiadna poriadna zápletka tam nebola vytvorená a to, čo sa možno zápletkou nazýva, to mi prišlo umelé, ako keby autorka potrebovala pridať len trochu drámy, aby to nebolo len o letnej láske.

Andie mi vôbec nesadla. Na jednej strane sa správala ako dospeláčka, ktorá ma svoje priority a myslí na budúcnosť, všetko ma naplánované a zorganizované, no na druhej strane sa správala ako malé decko, ktoré nepremýšľa a navyše ma nevyspelé a hlúpe názory.

“Because believing you’re not alone is the cruelest trick of all."

V knihe sa mi veľmi páčilo, ako autorka vytvorila obraz priateľstva. Andie a jej squad, to je niečo, čo proste chcete. To sú friendship goals. Jej vzťah s kamarátkami bol skvelo opísaný a ich scény boli také svieže a usmievavé. Autorka to ešte vylepšila o group texting. Medzi normálnym textom v knihe sa teda vyskytovali občasné správy od kamarátok spolu s emojis a tak to knihu trochu oživilo a pridalo jej to „nádych“ dnešnej doby.

Zdalo sa mi, že tá kniha sa hrala na Greena s tým, akých „neobyčajných“ hrdinov autorka vytvorila. Vážne, prečo je v YA literatúre trend vymýšľať postavám nezvyčajné mená, aby sa knihe, či tým postavám pridalo na originalite? Teraz sa tiež stáva trendom to, že vnesieme do príbehu rodinnú drámu, ale je potrebné vedieť, kedy je to vhodné a kedy nie. Do tohto príbehu sa mi to nehodilo. Nevyznelo mi to tam dobré. Keby sa kniha skrátila o 200 strán a toto sa vynechalo, tak by to bolo možno o niečo lepšie.

Škoda, fakt som sa na toto čítanie tešila.

Odporúčanie na letné čítanie pre vás -  Polibek pro Annu

- Navštívte: oficiálna stránka autorky │ autorkin twitter │autorkin instagram │
- Prosím vás, nekopírujte moje recenzie a ani fotografie!!!

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top