14. septembra 2016

7 tipov na seriály


Seriály pre mňa vždy predstavovali utrpenie a predtým, než tento článok so znechutením vypnete, napíšem vám vysvetlenie. Seriálom som nevenovala pozornosť práve preto, že som si nevedela predstaviť to, ako ich ostatní sledujú. Pozerať 4-5 epizód za deň je pre niekoho úplne normálne, no mne sa celý tento proces zdal veľmi zdĺhavý, hlavne keď vezmeme do úvahy to, že tie seriály majú niekoľko sérii a každá má niekoľko epizód. Nechcela som tomu obetovať toľko času.

No potom som čítala o niekoľkých seriáloch, ktoré ma dosť zaujali.

Keď uvidíte zoznam, uvedomíte si, že tie seriály majú iné žánre a každý je (ako sa hovorí) z iného súdka. Tieto ma bavili a stále bavia, tak som si povedala, že to môžem dať dokopy a niekomu ich odporučiť.

• AWKWARD. │Nešika (CZ) │5 sérii


Okay, toto je jasné odporúčanie pre dievčatá. Hlavnou postavou tohto je pätnásťročná Jenna Hamilton. Celý seriál sleduje jej cestu dospievaním a jej život na strednej škole. Je to o chlapcoch, o školskom živote, o priateľstve a je to vtipné. Celý seriál som stihla za dva mesiace v zahraničí a fakt ma prekvapilo to, ako neskutočne ma to bavilo. Jenna je vtipná v tom, že vždy sa jej dejú fakt trápne veci a samé nehody. A ako to už býva, vždy je tam nejaké populárne dievča, nejaký chalan, z ktorého sú všetci namäkko a tínedžerské problémy, s ktorými sa možno stotožníte aj vy.

Z plagátu a môjho rozprávania vás to zrejme až tak neohúri, ale na csfd.cz to má 73%. Je to naozaj kvalitný seriál, takže baby... verím vám. Hor sa do toho, pozerajte a potom mi napíšte, či to milujete rovnako ako ja.

Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.


• GILMORE GIRLS │Ženy z rodu Gilmorovcov │7 sérii

Ostaňme ešte na chvíľu pri tipoch pre dievčatá / ženy (nižšie sú aj žánrovo iné seriály, prisahám). Ženy z rodu Gilmorovcov (Gilmorova děvčata) by malo byť povinné pozeranie pre všetky dievčatá. Tento seriál sleduje osudy Lorelai a jej dcéry Rory vo vymyslenom meste Stars Hollow. Každý deň prinesú nový príbeh, ktorý je zábavný alebo smutný, no v každom nájdete niečo poučné alebo niečo s čím sa stotožníte.

Na tomto seriáli sa mi páči celý ten nápad s tým, ako je zobrazený vzťah matky a dcéry. Je to také, aké by to v reálnom živote malo byť a som rada, že ja to mám rovnako. Tento seriál je vtipný a verte mi, že vás bude držať počas každej série.

Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.




• BOYS OVER FLOWERS │1 séria

Prosím, neodchádzajte! Nenechajte sa odradiť tým ružovým plagátom.
Ide o kórejsky seriál, ktorý hovorí o dievčati menom Geum Jan Di, ktorá sa vďaka zvláštnej situácii dostane na prestížnu školu medzi bohaté decká, ktoré sú jednoducho odlišné. Bude to mať dosť ťažké, pretože sa bude musieť snažiť zapadnúť. Nechcem vám o tom veľa rozprávať a spoilerovať, ale tento seriál je taký zlatý a má len 25 epizód. Je vtipný, smutný, ale aj romantický. Ty čo nemajú radi romantiku, nebojte sa. Nie je to presladené a nie je tam toho veľa. Všetko s mierou, ako sa hovorí. Každá postava má svoj vlastný príbeh a to ma na tomto seriáli bavilo najviac.

Kórejčania vedia ako na kvalitu a verím, že ak sa náhodou nudíte, tak dáte tomuto seriálu šancu. Je krátky a verte mi, že vás dokáže zabaviť.

Ak ste ho náhodou niekto videli, tak mi napíšte do komentáru! Milujem vás za to.

Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.


• THE COSBY SHOW │ Show Billa Cosbyho │8 sérii

Toto bolo proste moje detstvo. Poznáte to niekto? Toto je jeden z tých seriálov, ktoré môže pozerať celá rodina. Je to typický americký sitcom s typickým americkým humorom. Tento príbeh hovorí o mužovi menom Cliff Huxtable (všimli ste si, ako šikovne som sa vyhla skloňovaniu? :D ), o jeho žene a ich piatich deťoch. Napriek tomu, že to má taký komický podtón, riešia sa tam aj rodinné problémy alebo iné vážne témy ako dyslexia alebo tehotenstvo u mladých dievčat.

Bill Cosby - to je proste komik. Toto chcete pozerať, to mi verte. Milujem tento seriál a asi mi najviac pripomína detstvo.


Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.





• DOCTOR WHO │ Pán času │9 sérii - stále pokračuje

Doctor Who to nie niečo, o čom ste už museli počuť. Je toho celý internet a kto je seriálový fanúšik, tak určite pozeral toto. Doctor Who je sci-fi seriál, ale myslím, že bude baviť aj ostatných, ktorí tento žáner nemajú radi.

Hlavnou postavou je pán času, ten, ktorý cestuje časom a celým vesmírom a rieši rôzne... hm... problémy. V každej sérii má nejakého spoločníka zo Zeme, ktorý mu pomáha. Pán času môže cestovať do minulosti alebo do budúcnosti. Rieši problémy s vesmírom, s ľuďmi, s mimozemšťanmi, proste so všetkým, na čo si spomeniete. Tento seriál je vtipný, ale vie byť aj vážny. Až tak, že vás rozplače a odmietnete pozerať ďalšie série. Ja som sa zasekla na druhej sérii (neviem sa zmieriť s koncom) a dúfam, že raz celého Doctora dopozerám. Napriek tomu vám ho odporúčam a je jedným z mojich najobľúbenejších seriálov.


Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.


• HOW I MET YOUR MOTHER │Ako som spoznal vašu mamu │9 sérii

Na tento seriál mám úžasné spomienky. Poradil mi ho kamarát a začali sme ho pozerať po anglicky a verte mi, že sa naučíte veľa slovíčok a fráz, pretože je to hovorová angličtina, ktorá sa dá pekne rozumieť. Takže odporúčam po anglicky.

Rozprávačom príbehu je Ted Mosby, ktorý deťom rozpráva príbeh o tom, ako stretol ich matku. Po internete kolujú vtipy o tom, ako tento príbeh rozpráva 9 sérii. Proste má rád detaily. Tento seriál je vtipný a plný skvelých hlášok. Ak máte radi seriály na spôsob Priateľov alebo Dva a pol chlapa tak myslím, že toto vás bude baviť.


Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.




• GAME OF THRONES │Hra o tróny │6 sérii - stále pokračuje

Ak ste o tomto seriáli nepočuli, tak asi nežijete. Celý svet hrá o tróny spolu s tými postavami.

Tento seriál je založený na rovnomennej knižnej sérii. Ja som čítala len prvú časť, nie je to môj šálok čaju a tak som skúsila seriál a ten ma baví. Každá séria ma 10 častí, takže vám to ubehne rýchlo a dejú sa tam také neskutočné veci!

Seriál sa odohráva vo fiktívnom svete, ktorý by sa však prostredím a štýlom rozprávania dal prirovnať k nášmu stredoveku. Hovorí o mocných rodoch, o Železnom tróne a o rozvíjajúcom sa boji oň. Myslím, že tento seriál by sme mohli opísať slovami vzťahy, intrigy, násilie, korupcia alebo politika.
Celý svet, ktorý George R. R. Martin vymyslel je proste neskutočný a ja ho považujem za génia vo svojom žánre.


Tento seriál si môžete pozrieť online napríklad tu - odkaz.


Máte nejaký obľúbený seriál, ktorý by ste určite odporučili ďalej? :)

4 komentáre :

  1. Já bych taky chtěla zkusit už nějaké seriály hlavně třeba Shadowhunters a hrozné bych chtěla zkusit Hru o trůny, protože nevím co na tom je a chci to zjistit!:D jenže jsem ještě za tech par týdnů nenašla čas a vždy jsem na ne zapomněla! :c takze si to budu muset napsat do diáře xD

    ~~~
    http://fandom-of-fairy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Shadowhunters som dopozerala včera a hrozne sa mi to páčilo! :3 Najprv som si myslela, že to nebude dobré, ale nakoniec som sa do toho nejako dostala a neviem sa dočkať druhej série. :D
      Na Hre o tróny je najlepšie to, že každá séria ma 10 častí, takže to pozeranie ide akosi rýchlo :D

      Odstrániť
  2. Ak máš rada Game of Thrones, odporúčam tieto dva youtube kanály (ak vieš po anglicky):
    Smokescreen - v spolupráci aj s BecauseGeek robia videá, o každej epizóde, o jednotlivých udalostiach a podobne. Niekedy ich videá majú aj 20-40 minút, ale je to veľmi kvalitne urobené (ich videá sú tiež dôvodom, prečo české a slovenské nesledujem - jednoducho kvalita je úplne inde). https://www.youtube.com/channel/UCZZo2jEVm4lui8eLmoV8ICw
    Emergency Awesome - okrem videí po každej epizóde, špeciáloch o efektoch a tvorbe tiež robí predictions (kde predopvedá, čo sa stane na základe kníh a trailerov) a tiež rozoberá históriu Westerosu a jednotlivých postáv. https://www.youtube.com/user/emergencyawesome/featured
    No a nikde nevidím seriál Priatelia, čo je podľa mňa ten najlepší a navtipnejší na sete. Cosby bola samozrejme u nás klasika, Gilmore Girls takisto. Mne sa páči napríklad Dance Academy, je samozrejme tanečn, pôvodom z Austrálie, má len 3 série. A minulý rok ma zaujal Recovery Road, od tvorcov aj Pretty Little Liars, je to o dievčati, ktoré v 15 začne bojovať so svojím alkoholizmom, a je to veľmi silné a tiež milé. Zatiaľ nemá pokračovanie, dúfam, že bude.
    Ale niektoré naozaj nepoznám a asi si ich začnem pozerať :)

    Kebyže hľadáš tipy na knihy, na štúdium alebo o Erasme, klik sem: https://timkablogblog.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Na tie videa sa určite pozriem, ten seriál ma neskutočne baví :)
      Do tohto zoznamu som dávala len tie seriály, ktoré som videla celé alebo aspoň pár sérii. Priatelia sú super, ale u mňa je to skôr ten typ seriálu, na ktorý keď narazím v tv tak si pozriem, ale že by som pozerala sériu po sérii tak až tak ma to nebaví :D Ale určite sa to radí všeobecne medzi najlepšie seriály :)
      A ďakujem za odporúčania, idem si to všetko preštudovať :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top