26. augusta 2016

A Court of Mist and Fury


"And if he had grabbed me?"
There was nothing but uncompromising will in his eyes. "Then I would have torn apart the world to get you back."


FEEEEELS.

Okay, čerstvo som dočítala ACOMAF a musím hneď písať a dostať zo seba tie pocity, pretože keby som to neurobila hneď, mohla by som zabudnúť na niektoré dôležité veci, čo sa stali a to by som nechcela.
AK STE EŠTE NEDOČÍTALI A COURT OF THORNS AND ROSES TAK NEČÍTAJTE ĎALEJ:

Poďme na to, čo sa dialo, aby sme sa kus dostali do obrazu. Feyre, naša hlavná hrdinka, prežila to, čo sa dialo na konci prvej knihy. Všetky skúšky, poníženie a mučenie. Vrátila sa k Tamlinovi ako znovuzrodená (doslova) a teraz je z nej nesmrteľná bytosť s novou mocou. Jéééj! Happyend ako sa patrí, nie? NIE! Pretože Sarah mala v zálohe toľko vecí, že po dočítaní som umierala. Fakt ma budú musieť do vydania pokračovania uspať. Nechcem dovtedy existovať a premýšľať nad pokračovaním, pretože to vyžaduje veľa energie.

Takže, poďme ďalej. Feyre sa vrátila, ale nie je celkom v pohode. Nesmrteľná bytosť s ľudským srdcom, ako sa nazývala. To, čo sa dialo a čo prežila na nej zanechalo stopu. Je akási prázdna a v noci sa budí z nočných môr. Ocenila som to, aký bol začiatok tejto knihy a ocenila som to, ako sa cítila a ako to všetko prežívala, pretože to bolo reálne a plné emócii. Obľúbila som si ju ešte viac.

Čo sa týka deja... užila som si ho naplno. Pretože prvýkrát po dlhej dobe som sa začítala do série, ktorá nebola uponáhľaná a nemala som ten divný pocit, že autorka sa snaží nasilu niečo domyslieť a pchať do knihy veci, ktoré tam jednoducho nepatria. Každá scéna – akčná, dobrodružná, romantická – bola vyvážená.

Objavili sa aj nové postavy a každá z nich mala svoj príbeh, históriu, background a mňa to hrozne bavilo. Toto je vec, ktorú si všímam na príbehu asi najviac – postavy. A tie si ma dokážu získať len tým, že sa im venuje dostatočná pozornosť. A to Sarah aj urobila. Vytvorila z nich reálne osoby, ktoré si vás dokážu získať svojimi odlišnými povahami a odlišnými slovami, ktoré používajú.
Teraz sa presuniem k spoilerom, ale ešte predtým musím povedať jedno. Komu sa Rhys pozdával už v prvej časti, máte sa na čo tešiť. Tu si ho užijete ešte viac.

“To the people who look at the stars and wish, Rhys."
Rhys clinked his glass against mine. “To the stars who listen— and the dreams that are answered.” 


ČASŤ SO SPOILERAMI!

The Night Court. Cestujeme tam spolu s Feyre a zisťujeme, že je úplne odlišný od Spring Court (fakt to nejdem prekladať). Zatiaľ čo Feyre si myslela, že miesto, odkiaľ pochádza Rhys je temné ako on, mýlila sa. Miesto, na ktoré sa vydáva a kde strávi veľa času je nádherné a plné farieb a tak super opísané, že keď som zavrela oči, videla som všetko, čo videla Feyre. A fakt som tam rada trávila čas s ňou.

Po Amaranthe si človek myslí, že už bude všetko ok, ale nie. Ďalší nepriateľ a omnoho horší. Pri ňom bola stará dobrá kamoška Amarantha sladké malé dievčatko. Celá kniha sa teda točí okolo plánov a stratégii a Feyre sa lieči a zisťuje, že chce bojovať za svoj život a svoju budúcnosť a tiež za svojich priateľov.

Teraz trochu k postavám, pretože ich milujem:

Feyre - v tejto knihe sa dozvedáme, že vďaka tomu, že jej Lordi vrátili život, vložili do nej (nechcene) aj svoju silu a moc. A tak má teraz Feyre k dispozícii moc siedmych Lordov a počas celej knihy ju objavuje. Ocenila som to, že to tiež nebolo sílene. Získala moc, ale nevedela ju ovládať alebo povolať. Nebola z nej zrazu neviem aká hrdinka s mocou, ktorú mohla hneď používať. Potrebovala čas a tréning.


„So I’m your huntress and thief?“
„You are my salvation, Feyre.“

Rhysand - venujme minútku alebo aj dve tomu, aby sme naplno ocenili túto geniálnu postavu. Okay, poviem to takto. Za svoj život som ešte neprečítala veľa kníh, alebo nie toľko, koľko by som chcela. No za ten čas, čo čítam, som ešte nenašla postavu, ktorá by ma tak ovplyvnila a očarila ako on. Neviem prečo, ale v prvej časti som mu nevenovala až takú pozornosť. No a teraz... je z neho totálny badass. Chápete, najprv bol opísaný ako slizký bastard a nakoniec, keď ho spoznáme, je fakt skvelý. Každá jeho veta bola taká premyslená! Dopekla! Fakt som si ho obľúbila, pretože jeho charakter bol taký ucelený. Mal toľko príbehov, ktoré mohol rozprávať. Všetko na ňom bolo do detailu premyslené a ja som si užívala časti písané s ním. To, že nakoniec skončil s Feyre bolo pre mňa trochu prekvapivé, pretože v prvej časti som mala rada Tamlina a po druhej ho už neznášam. Vzťah Feyre a Rhysa sa mi veľmi páčil, pretože sa vyvíjal pomaly a fakt sa niečo začalo diať až medzi stranami 400-500 mám taký pocit. Ale to je jedno! Oni majú medzi sebou mating bond, OMFG. Keď to Rhys všetko vysvetľoval tak som v hlave počula také klik a všetko mi do seba zapadlo. A mohla som si aktivovať svoj fangirl mode a jačať a chcieť vyskočiť z okna. Keď sa dali dokopy, bolo to také živé. Páčilo sa mi, ako ju začali všetci rešpektovať viac, aj jej priatelia ju kvôli tomu viac chránili. A Rhys ešte k tomu všetkému dodal: „She is my mate. And my spy. And she is the High Lady of the Night Court.“ A ja som chcela umrieť priamo tam, na svojej posteli s touto knihou v rukách. Toľko prekvapení v jednej knihe!

No one was my master – but I might be master of everything, if I wished. If I dared.

Tamlin - nuž, toho som mala v prvej časti rada. A potom prišla táto zmena jeho charakteru (Feyre to tam dobre vysvetľovala) a potom som sa sama seba pýtala, či bol taký aj v prvej knihe. Či sa tam jeho charakter takto ukázal. Musím si dať re-reading prvej časti, aby som to mohla viac preskúmať a všímať si detaily, či nám autorka nenechala nejaké odkazy. Každopádne, bol to idiot, to bez debaty. A to čo urobil, akože fakt... jeho postava sa zmenila asi najviac. Viete, na začiatku bol taký milučký, kawaii High Lord, ktorý mi trošku pripomínal Edwarda Cullena, no nebol až tak neznesiteľný. A potom zrazu BUM, objaví sa s tým svojím postojom ‚Surprise bitches, surprise. Shit happens. All the time. C´est la vie.‘ A vy máte chuť ho škrtiť a škrtiť.

Inner Circle Mor, Azriel, Amren a Cassian. Také skvelé postavy. To ako sa doťahovali, ako sa k sebe správali... proste to vo vás vyvolá pocit, že ste so svojou rodinou. Tak to cítila aj Feyre. Veľmi som si ich obľúbila a všetkým fandím. Dúfam, že Mor a Azriel skončia spolu a že Amren sa vráti domov a Cassian sa uzdraví. Pretože tá scéna s ním na konci... to fakt zlomilo moje srdce.

And before the crowd could begin murmuring, I felt it. Felt – him.
The very rock beneath my feet seemed to tremble – a pulsing, steady beat.
His footsteps. As if mountain shuddered at each touch.
- Navštívte: oficiálna stránka autorky │ autorkin twitterautorkin instagram
- Prosím vás, nekopírujte moje recenzie a ani fotografie!

3 komentáre :

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ani jednu část jsem zatím nečetla, ale někdy určitě chci :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odporúčam, je to skvelý príbeh :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top