2. marca 2016

Dnes mám rande so svojím mestom │Liverpool │

Port of Liverpool, 2015
Liverpool je hneď po Londýne moje najobľúbenejšie mesto v Anglicku. Obe sa od seba veľmi líšia, majú v sebe iného ducha a celkom inú atmosféru. Mala som šancu stráviť v Liverpoole trochu času (aj keď nie veľa) a uvedomila som si, že toto mesto sa stalo mojou srdcovou záležitosťou. Keď si tak prezerám všetky fotky zas a znovu, veľmi mi to chýba. Chýbajú mi liverpoolskí "freakovia", ktorí vám na ulici vedeli zlepšiť náladu, chýbajú mi pouliční umelci s ich hudbou a tiež mi chýba kopa ľudí a hlavne móda liverpoolskych dievčat.



Tá atmosféra sa nedá prirovnať k žiadnemu mestu na Slovensku. Musíte to proste zažiť. Veď si len vezmime našu rušnú Bratislavu. Oproti Liverpoolu či Londýnu je to len malá dedinka, v ktorej nemáte šancu stratiť sa.

Port of Liverpool, 2015
V Liverpoole môžete mať zelené vlasy, krátke vlasy, môžete byť veľmi štíhli, môžete sa napchávať hamburgerom, môžete byť akýkoľvek a nikto na vás nepozerá ako na blázna. Môžete nosiť čo chcete a nikto sa vás nepozerá tým spôsobom, že zobuďte sa, nehodí sa vám to. Nehovorím, že v zahraničí nie sú ľudia, čo závidia a ohovárajú, ale určite to dávajú najavo iným spôsobom, ako tu. Slovensko je v tomto veľmi pozadu.

Town Hall Liverpool / Mestská radnica, 2015
V týchto veľkých kozmopolitných mestách je zábavné sledovať tie kontrasty. V jednej časti mesta vidíte staré a historické budovy a prejdete pár krokov a máte vedľa seba moderné architektonické stavby. Napriek tomu, že je Liverpool taký obrovský, domy a budovy sú tu natlačené na kope, a preto je možné, že veľa zaujímavosti človek prehliadne, no pri každom ďalšom pohľade doľava či doprava nájdete nové zaujímavosti, ktoré vás budú udivovať. Myslím, že je to celkom jasné. Sme iná kultúra, iní ľudia. Budú nás udivovať veci, ktoré ostatným prídu úplne normálne.



Zatiaľ čo tu je 12 stupňov počasie na tri vrstvy a zimnú bundu, Liverpoolčania a tak isto aj Briti vytiahnu tričká, šortky a šaty a sú radi, že si môžu užiť aspoň pár slnečných lúčov. V Británii si užijete aj teplé leto, ale zvyčajne netrvá veľmi dlho. Musíte sa pripraviť na výkyvy počasia, ktoré sú celkom iné, ako u nás doma.

Takýchto pouličných "umelcov" milujem. Bola tam kopa ľudí, ktorá si zarábala týmto spôsobom.
Fakt som obdivovala ako tam dokázali byť celý deň a ani sa nepohnúť, keď bola okolo nich kopa ľudí, ktorá si ich fotila a natáčala.
Skvelé bolo aj to, že na námestí boli rôzni speváci, všetci mali väčšinou gitaru a spievali si tam a o pár metrov boli ďalší, takže nikde nebolo ticho.
Takéto mestá proste nespia ani v noci, stále je tam ruch a to milujem najviac. Chaos, kopa ľudí, množstvo obchodov a zaujímavostí a to, že keď chcete niekam ísť, musíte ísť s vlnou davu, pretože inak sa nikam nedostanete.
Na Liverpool vám proste nebude stačiť jeden deň, je tam veľa vecí, ktoré sa oplatí vidieť. Len si dávajte pozor na taxikárov, ktorí veľmi radi porušujú pravidla tarify a keď zistia, že ste cudzinec (môžete sa snažiť koľko chcete, oni to na vás aj tak uvidia), nerobí im problém oklamať vás a vypýtať si viac. Preto by bolo dobré zistiť si od niekoho, ako sa pohybujú ceny, inak veľmi ľahko prídete o peniaze.



Crosby Lakeside, 2015
Do roku 2015 som videla more jedine tak na obrázku alebo v nejakom filme. Tak sme si teda s mojou skupinkou povedali, že by bolo fajn pozrieť sa na pláž, keď sme už v Liverpoole. Na internete sme si pozerali jednu zaujímavú, ktorá sa volá Crosby Beach a tak sme si povedali, že ak bude šanca, tak sa na ňu určite pôjdeme pozrieť a fakt sa nám to splnilo.
Predtým, než pôjdete na pláž, musíte prejsť okolo jazera, ktoré je obrovské a na ktorom sa robia vodné športy. Vedľa sa nachádza taktiež aj klub, kde sa môžete všetci prihlásiť, od mladších po starších.

"Another place", Crosby Beach, 2015

Na pláži nájdete množstvo takýchto sôch. Ľudia ich zo srandy obliekajú, a potom sa pri nich fotia. Nečakajte, že Crosby Beach je teplá pláž, na aké chodíte cez leto na dovolenky. Po tomto výlete sa mi vôbec nedali rozčesať vlasy. V ten deň totiž veľmi fúkal vietor. More bolo rozbúrené a zdalo sa mi, že bolo až veľmi ďaleko. Ale inak bola tá pláž pekná a mala svoje čaro. Len ho musíte chcieť vidieť.

Crosby Beach
Crosby Beach


Liverpool Crown Court
Costa Coffee

Queen Victoria Monument, Derby Square


Queen Victoria Monument, Derby Square
A čo vy? Navštívili ste už niekedy Liverpool? :)

1 komentár :

  1. Krásny fotky!! :) Liverpool vyzerá kráásne :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top