8. septembra 2015

BOOK HAUL │1│


Možno niektorí viete a možno nie, že som toto leto bola na brigáde vo Walese. Celý čas som si hovorila, že si nebudem kupovať knihy, že sa musím zamerať na veci, ktoré mi treba viac a že sa proste bez nových kníh zatiaľ zaobídem. Jasné! Toto hovoria všetci a viete, ako to nakoniec dopadne.
Doniesla som si domov 6 kníh za úplne skvelé ceny.

Ak sa niekedy dostanete do zahraničia a budete chcieť nakupovať knihy a bude tam náhodou Tesco, tak kupujte len tam. Výber je tam oveľa väčší ako tu na Slovensku a majú tam knihy za viac ako polovicu riadnej sumy.



A beautiful, tender story from naturally gifted storyteller. A wonderful debut novel and real weepy.
Prvá kniha, ktorú som si doniesla je Letters to the Lost od autorky menom Iona Grey. Túto knihu som si kúpila len kvôli tomu, aby som si vyplnila voľný čas, ktorého bolo aj tak málo a nakoniec som ju ani neprečítala.

Je to kniha plná lásky, straty a štipky histórie. Príbeh hovorí o minulosti aj prítomnosti a tieto dve časové obdobia sú prepojené. Minulosť hovorí príbeh o Stelle a Danovi. Majú medzi sebou aféru a potom stojí všetko proti ním. Stella sa vydáva a Dan je americký bombardér, ktorého šanca na prežitie je jedna k piatim. O 70 rokov neskôr sa snaží Dan nájsť dievča, na ktoré ikdy nezabudol a pošle list do domu, kde zdieľali svoj krátky románik. Ale Stella je preč a list otvorí Jess, mladé dievča, ktoré skrýva vlastné problémy. Keď Jess číta Danové slová je očarená príbehom lásky, ktorý horel tak jasne a zhasol príliš skoro.

Trochu mi to pripomína príbehy od Rosamunde Pilcher, dokonca si o tomto príbehu myslí, že je úžasný, takže to určite bude niečo na ten spôsob, ale teším sa, keď si to prečítam. Vyzerá to zaujímavo.
Odpoveď na to, či Jess pomôže Danovi nájsť Stellu predtým než bude neskoro, nájdete po prečítaní tejto knihy.


Momentálne mám rozčítanú knihu A Court of Thorns and Roses (Sarah J. Maas) a nejako sa neviem pohnúť ďalej. Zatiaľ ma to vôbec nechytilo, ale verím do poslednej chvíle, keďže autorka je u nás veľmi populárna a čítala som si recenzie mnohých bloggerov, že píše úžasne. Navyše táto kniha ma stála 3 libry 85 pencí v Tescu. V kníhkupectve by ma vyšla na 8 libier.

Hlavnou postavou príbehu je 19 ročná Feyre, ktorá na začiatku knihy zabije v lesoch vlka. Neprejde jej to bez trestu a tak sa v ich chatrči objaví "beštia", ktorá požaduje život za život. Odvlečie ju teda do magickej zeme, z ktorej má taký obrovský strach a o ktorá pre ňu znamená istú smrť, aspoň si to myslela, pretože tak to smrteľníkov učili. Beštia sa však zmení na Tamlina, nesmrteľnú bytosť. Tamlin ju ubytuje vo svojom sídle a postará sa o to, aby jej nič nechýbalo. No s týmto svetom sa deje niečo zvláštne. Dosadá naň tmavý tieň, ktorý hovorí, že niečo nie je v poriadku. Ako to všetko dopadne?

Vtip je v tom, že ak máte radi prerábanie starých Disneyoviek, tak toto je niečo pre vás. Je to založené na príbehu Krásky a zvieraťa.
A gravity-defying, life-affirming experience.
I'll Give You the Sun (Jandy Nelson) som už síce čítala, ale viete ako to je. Mala som proste pocit, že túto knihu musím mať na svojej poličke, pretože je výnimočná a veľmi sa mi páčila, tak je teraz u mňa za túto super cenu.

Táto perfektná kniha hovorí o dvojčatách Jude a Noahovi. Noah rozpráva ich príbeh, keď mali 13, Jude keď mali 16. Noah bol vždy ten tichý a nesmelý chlapec, ktorý miloval umenie. Jude zase dievča, ktoré bolo v puberte. Potom sa niečo udeje a oboch to poznačí a zmení. Už si nebudú takí blízki ako kedysi a sotva sa budú rozprávať. I'll Give You the Sun je perfektný príbeh o rodine, o vzťahoch medzi jednotlivými členmi a o živote. Verte mi, keď poviem, že ste nikdy nič podobné nečítali. Mali by ste sa do toho čo najskôr pustiť. No ak sa bojíte angličtiny, počkajte si do októbra, kedy táto kniha vyjde aj v slovenčine vo vydavateľstve Slovart.



Séria The Infernal Devices (Cassandra Clare). Kúpila som ju za 20 libier v kníhkupectve a to len preto, že teta za pultom bola taká milá a tiež knihomoľka, že mi dala zľavu za to, že som si kúpila celú sériu naraz.  V slovenčine sa táto séria volá... hm... (* po chvíľke googlenia) Pekelné stroje. Máme naozaj krásne obálky ako tak pozerám, ale tieto sa mi páčia tiež.

Ak poznáte sériu Nástroje smrteľníkov (Mesto kostí atď.) tak tento príbeh sa stal predtým (nie som ešte veľká fanúšička a čítala som zatiaľ len Mesto kostí, tak ma nezabite, ak to tak nie je :D ). Čiže v podstate a vo veľkej skratke sú tieto knihy o Tieňolovcoch, čiže lovcoch démonov, medzi ktorých patria vlkolaci, upíri a iná háveď. Samozrejme je tam aj kvapka romantiky, pre také duše ako som ja. Už sa neskutočne teším, kedy sa do tejto série pustím.




4 komentáre :

  1. Wow, všechny vypadají fakt nádherně! Jsem zvědavá, co na všechny řekneš, mně osobně se ACOTAR fakt líbila. A I'll give you sun má nádhernou obálku... Nejradši bych si je všechny hned objednala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už mám polku týchto kníh prečítanú, tak by som sa mohla konečne pustiť do recenzii :D

      Odstrániť
  2. Páni! Všechny jsou opravdu krásné. Škoda, že nemám odvahu číst knížky v angličtině. Na to se se svou angličtinou moc necítím. Nemůžu se dočkat až bude I'll give you the sun v češtině!
    Moc hezký článek, ráda sem chodím. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne :* Uvažujem, že napíšem článok s knihami, ktoré majú veľmi jednoduchú angličtinu a potom by si s nimi mohla začať a uvidíš, či to pôjde :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top