21. marca 2015

The Theory of Everything │Môj filmový zážitok...



While there is life, there is hope...

Mám vo zvyku prezerať si na youtube trailery k rôznym filmom. Tak ako pri knihách mám svoje obľúbené žánre, no nebránim sa ani iným, preto si prezerám to, čo mi príde pod... oko? ruku?
Raz som videla trailer na film The Theory of Everything a odvtedy som ten film túžila vidieť, pretože som v traileri videla niečo, čo by sa mi určite páčilo a čo by som milovala.

Tak som sa teda s kamarátkou vydala do kina, hneď deň po premiére, však čo budeme čakať. :D
A fakt... ak ste mali možnosť vidieť tento film na obrovskom plátne, tak viete o čom hovorím, keď poviem: "Och!"



Takže, trošku si dajme teraz krátučky obsah z filmu: Teória všetkého je príbeh teoretického fyzika Stephena Hawkinga (klik), ktorý začína na univerzite Cambridge v roku 1963, kedy má 21 rokov. Študuje posledný ročník a spolu so skupinkou jeho ambicióznych kamarátov si chcú urobiť (neviem, či je to správne slovo) doktorandský titul z fyziky. Zdalo by sa, že má fakt perfektný život - veď má skvelú rodinu, úžasných kamarátov a nádherné dievča Jane, ktoré tiež študuje na Cambridge umenie (Ehm, nechcem sa robiť, že som veľká angličtinárka, ale nemalo by byť arts preložené ako spoločenské vedy? Tak sme to mali v učebnici. Alebo patrí umenie do spoločenských vied?). No Stephen Hawking zažije pád. Lekári mu diagnostikujú vážnu chorobu - ochrnutie nervového systému. Dávajú mu dva roky života, no ani to neodradí Jane a Stephena od spoločného života a od všetkého, čo kedy chceli. Pozrite si trailer (ak vám nepôjde tu, tak klik sem):


Toto nemá byť žiadna recenzia na film. Do filmov sa nerozumiem a tak nemôžem napísať niečo plnohodnotné, a preto sa idem rozplývať a hovoriť vám o všetkom, čo sa mi páčilo a hlavne bez spoilerov. :D

Myslím, že by som mala začať príbehom. Meno Stephen Hawking som poznala už aj predtým, ale fyzika je tiež niečo, čomu nerozumiem, takže som toho veľa nevedela. Nemalo by vás odrádzať to, že si myslíte, že to bude nejaký nudný dokument o jeho živote. Ten film bol perfektný. Má 2 hodiny a celé 2 hodiny som sa vôbec nenudila. Už podľa traileru som si myslela, že budem na konci filmu
plakať, pretože to sa mi väčšinou pri podobnom type filmov podarí. Síce som neplakala, ale fakt som mala dosť vyžmýkané emócie aj vďaka pozadiu, ktoré tvorila hudba. Hawkingov príbeh je neuveriteľný a stretnúť takú osobnosť by bolo naozaj skvelé, pretože práve pri takýchto ľuďoch si človek uvedomí, ako sa niekedy správa a na čo všetko sa sťažuje a za čo všetko by mal byť vďačný.

Stephena Hawkinga si vo filme zahral Eddie Redmayne, ktorý vám môže byť viac-menej známy z Bedárov alebo Pilierov Zeme. Je to perfektný herec. Myslím, že to slovo je úplne na mieste. Eddie bol za túto rolu nominovaný na Oscara (best actor), čo už samo o sebe je fakt úžasné, ale on toho Oscara aj získal (môžete si to pozrieť tu - klik). Hrať chorého človeka je nad ľudské sily, to si povedzme úprimne. Keď som videla tento film, bola som zvedavá, ako to zvládne a ako to bude vyzerať. A poviem vám, že toho Oscara si naozaj zaslúžil a nemal v hraní konkurenciu.

Hawkingovú milovanú Jane zahrala Felicity Jones, ktorá bola tiež nominovaná na Oscara (best actress), ale zlatú sošku si domov neodniesla. Obaja boli vo filme úžasní a ja sa teším, kedy ich uvidím v iných skvostoch, no myslím, že toto ostanú už navždy ich najlepšie roly.

O hudbe v tomto filme nehovoriac. Tá bola úplne úplne úplne... ja už ani neviem aké pozitívne slovo by som mala povedať. Vypočujte si aspoň hudbu, ktorá hrala na konci, ak vám to nepôjde tu na blogu tak klik sem.


Tento film odporúčam. Teraz sa radí medzi moje najobľúbenejšie. :)

6 komentárov :

  1. Film som začala pozerať na nete, len to bol dosť blbý prehrávač, tak ma to asi v polovičke vyplo , ale tá polovička sa mi strašne páčila a dúfam, že si čo najskôr pozriem aj koniec ;) :)
    Inak, neviem, či som tu tak dlho nebola, alebo si dizajn zmenila len nedávno, ale je fajn. Taký netradičný a pekne prehľadný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to musíš dopozerať :) Dizajn som zmenila len nedávno, pretože ten starý ma už omrzel a ďakujem ;)

      Odstrániť
  2. Úplne dokonalý film, perfektný a...no, ukázalo to, ako dokážu byť ľudia silný a nevzdávať sa...proste niečo úžasne...
    A Eddie bol perfektný a toho Oscara si vážne zaslúžil :3 Prostee, dokonalosť sama o sebe.
    A inak, z pdoobného súdka, teda taký vážnejší film aj keď vlastne o niečom inom je The Imitationg Game (Kód Enigmy) kde si zahral Benedict (BBC Sherlock) a proste, toto je počas vojnového obdobia a ako boli ľudia hnusný k niekomu, kto bol iný (homosexuál) a proste, aj napriek tomu, že zachránil tisícky životov, aj tak sa mu uznania dostalo až pred pár rokmi...proste niečo úžasné tiež, takže si ho kukni, ak si ho ešte nevidela :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, úžasný film a Eddie bol skvelý :3 ^^
      Ešte som ten film nevidela, ale vďaka za odporúčanie, aj tak nemám čo pozerať, tak sa naň určite kuknem :)

      Odstrániť
  3. Film som tiež videla, bola som zvedavá.
    Úprimne - na tento film mám naozaj zvláštny názor.
    Bola som sklamaná, no zároveň sa mi film neskutočne páčil. Ja viem divné :D
    Určite sa mi páčilo herecké obsadenie - tlieskam.
    Na konci som tiež mala emócie na krajíčku, silný príbeh.
    Ale sklamaná som bola asi z toho, že som čakal niečo viac, pritom to bol len príbeh zamilovaných. No tak či tak, kebyže sa ma niekto spýta - Aký film by s mi doporúčila? - vymenovala by som mu veľa filmov. Ale tento by bol medzi nimi :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ten príbeh zamilovaných čakala, takže som nebola veľmi sklamaná :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top