28. decembra 2014

Winter is coming │book tag │


Ahojte pútnici. Ale to rýchlo ubehlo, však? Celý december sa tešíte, pečiete koláče, zdobíte si dom a nakoniec to prejde, ani sa nestihnete poriadne nadýchnuť. Dúfam, že máte krásne Vianoce a že si užívate oddych. Dnes tu pre vás mám knižný tag, ktorý sa volá "Winter is coming" (team Stark!). Do tohto tagu ma zatagovala... robím si srandu. Nikto ma neotagoval / nezatagoval / netagol. Poďme na to:



Sneh - Je krásny, keď napadne prvýkrát, ale potom sa začne topiť. Vyber knihu alebo knižnú sériu, ktorú si na začiatku miloval/a, ale po nejakom čase/po prečítaní si si uvedomil/a, že sa ti už viac nepáči.

Toto bol celkom ľahký výber, keďže väčšinou je to tak, že po prečítaní sa mi kniha alebo séria páči ešte viac. Ja som si do tejto kategórie vybrala sériu Twilight. Keď to celé začalo byť populárne, bola som z tej série mimo. Twilight ma totiž viac-menej lepšie zoznámil s celým YA žánrom. Všade sa mi pod nohy plietli plagáty, všade to bol team Edward alebo team Jacob a film som pozerala tak často, že som vedela presne citovať svoje obľúbené pasáže. Uuf, to som už asi trochu prehnala. Každopádne, asi viete, čo myslím. Niekedy sa stane, že knihu alebo knižnú sériu čítate tak často, že po každom ďalšom re-readingu nájdete väčšie množstvo chýb a vecí, čo sa vám nepáčili, ako na začiatku.



Snehová vločka - Niečo nádherné a vždy jedinečné. Vyber knihu, ktorá vyčnieva a ktorá sa odlišuje od všetkých kníh, ktoré si kedy čítal/a.

Looking for Alaska - Kam zmizla Aljaška. Toto je presne ten typ knihy, ktorý vo vás po prečítaní niečo zanechá a vy neviete definovať, čo to presne je. Po Aljaške som dlho o všetkom rozmýšľala, veď viete... určite aj vy máte niekedy také filozofické chvíľky. Celá kniha bola skvelá, ale ten koniec ma fakt zasiahol. Uvedomujem si, že toto znelo dosť depresívne, ale hádam chápete, čo myslím. :D



Snehuliak - Je to vždy zábava, keď ho staviate so svojou rodinou. Vyber knihu, ktorú môže čítať celá rodina.

Myslím, že výber je dosť jasný. Harry Potter. Klasika. Neviem si predstaviť, že by som do tejto kategórie dala nejakú inú knihu. Aj pokiaľ ide o filmy, vždy si ich rada pozriem so svojou rodinou. Nám to zvyčajne trvá dosť dlho, pretože si nemôžem pomôcť a väčšinou hovorím: "No v knihe to bolo takto...".



Vianoce - Vyber knihu, ktorá ťa po prečítaní "zahreje".

Polibek pro Annu. Skvelá kniha, ktorú milujem. Presne takto si vždy predstavujem romantiku v knihe. Nič prehnane sladké ani nič nedokončené. Krásna myšlienka a tá jednoduchosť ma ohromila. Celý čas som sa pri tej knihe usmievala a keď som ju dočítala, tak ma určite "zahriala" na srdci. Ak ste Annu ešte nečítali, tak sa do toho hneď pustite!



Santa Claus - Prináša úžasné darčeky. Vyber knihu, ktorú by si chcel/a dostať na Vianoce.

Veľmi som si želala Hry o život, pretože som ich čítala len raz a to po česky. Mama ma nikdy nevie pochopiť. Vždy sa pýta, prečo si kupujem knihy, ktoré som už čítala. Hovorím jej, že niektoré proste chcem mať vo svojej knižnici. Je to taká hlúpa potreba, ale je to proste tak. A preto som od môjho brata dostala Hry o život v tej edícii 3 v 1, ak sa to tak dá povedať. A samozrejme, že som ju zabudla vyfotiť, ospravedlňujem sa.


Guľovanie - Je to bolestivé, keď ťa zasiahne guľa zo snehu. Vyber knihu, pri ktorej si cítil/a nejakú silnú emóciu, ako hnev alebo smútok.

Na vine sú hviezdy. Neviem, či tá emócia je smútok, pretože mi to tam proste nesedí. Ale povedzme, že som citlivka a preto som pri tej knihe veľmi plakala asi ako polka nášho sveta. Bola som po prečítaní emocionálne vyšťavená.


Sánkovanie - Všetci sme to milovali, keď sme boli mladší. Vyber knihu, ktorú si miloval/a, keď si bol/a dieťa.

Séria Sedem labiek za Penny. Veľmi by som ocenila dotlač, pretože som si ich začala kupovať až po nejakom čase a tak som sa dostala len k tým posledným. Mám už svoj vek (ha ha ha :D ), ale stále si ich rada prečítam. Penny som brala ako svoje alter ego a knihy stále milujem rovnako, ako kedysi.



Omrzlina - Vyber knihu, z ktorej si bol/a naozaj sklamaný/á.

Žiarenie. Naozaj som od Kinga čakala niečo iné, niečo viac hororové. V knihe bolo pár svetlých chvíľ, ktoré sa mi naozaj páčili, no zdalo sa mi, že autor knihu len zbytočne naťahoval. Bola hrubá a dosť ma nudila. Mala som problém dočítať.

Tiež ma dosť sklamala kniha Posledná pieseň. Od Sparksa som ešte nič nečítala a naskytla sa mi príležitosť na Poslednú pieseň. Film sa mi celkom pozdával, ale kniha ma nudila a bola pre mňa dosť neuveriteľná v mnohých smeroch.


Sob - Niečo, čo je nám blízke. Vyber knihu, ktorá má pre teba nejakú sentimentálnu hodnotu.

Každá kniha má pre mňa nejakú hodnotu. Ale tentokrát vyberiem Utečenec na vtáčom strome. Je to kniha maminho detstva a aj môjho. Už toto znie hrozne otrepane a sentimentálne, ale hádam, že som splnila účel. Je to kniha, ktorá je pre deti - počas čítania si uvedomujete tú naivitu. No stále si budem túto knihu zastávať, pretože ju milujem. A fakt by som si už mohla dať re-reading. :D


---------------

4 komentáre :

  1. S Twilightom to mám úplne narovnako :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa je to už s re-readingom ťažké :D Už si iba prečítam obľúbené scény a tým to končí :D

      Odstrániť
  2. harry je proste klasika ♥ ale ja by som ho nezaradila medzi knihy pre celú rodinu (nebol by v tom problém keby moja rodina vôbec knihy čítala, ale žiaľ :( )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi som mala napísať, že ako ktorá rodina, ale napadne ma to vždy až po dopísaní článku :D Moja rodina proste Pottera miluje, aj keď viac určite sadli filmy ako knihy, ale nesťažujem sa :D Aspoň vedia o čo ide :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top