31. decembra 2014

Rok 2014 │knižné zhrnutie │

Viem, že takéto články teraz nájdete asi všade, ale potrebovala som ho napísať aj ja.
Rok 2014 ubehol ako voda. V niektorých veciach bol pre mňa fakt skvelý a niekedy zase veľmi ťažký a neznesiteľný.
Môžem len dúfať, že rok 2015 bude lepší a že  sa udeje viac skvelých vecí.

Viem, že som akosi na blogu v poslednom čase nepracovala. Chýbala mi inšpirácia, chýbali mi nápady a v neposlednom rade aj viac času.


Udiali sa veci, vďaka ktorým som niekedy stratila chuť čokoľvek robiť. A fakt toho bolo veľa, aj v škole.



Ale aj tak som rada, že ma to neznechutilo natoľko, aby som s týmto všetkým prestala. Dostala som aj nápad založiť možno ďalší blog, kde by som písala viac o cestovaní, keďže to mám rada tak veľmi, ako knihy. Uvidíme.

Ďakujem vám všetkým, vďaka ktorým tu wanderer-books ešte stále je. Ďakujem, že môj blog stále navštevujete, že sledujete články a že komentujete. Vaša podpora pre mňa veľa znamená, dúfam, že blog sa v ďalšom roku ešte viac rozrastie.

Mohli by sme prejsť na také malé knižné zhrnutie, ktoré som videla na blogu u Erika:

* Upozorňujem, že knihy, o ktorých tu budete čítať nie sú všetky z roku 2014. Znamená to, že som ich v tomto roku len čítala a preto sú zaradené do týchto kategórií.

1. Najlepšia kniha, akú som prečítala v roku 2014:

Myslím, že to zovšeobecním, pretože som nečítala toľko kníh, aby som túto kategóriu mohla rozdeliť na žánre. Jednoznačne vyhráva kniha Marťan. Je to fakt skvelá kniha, ktorá ma veľmi prekvapila, hlavne tým, že ma dokázala upútať aj napriek tomu, že sci-fi žáner až tak nevyhľadávam. Mala toho ešte viac, ako som očakávala. Hlavná postava bola perfektná so skvelým zmyslom pre humor. Kniha mala napätie a poskytla mi nezabudnuteľný príbeh, vďaka ktorému premýšľam nad prácou astronauta. (ha-ha-HA! :D )

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)

2. Kniha, na ktorú sa všetci tešili, všetci z nej boli nadšení, ale ja som z nej bola sklamaná:

Povedzme, že to bude knižná séria Drahokamy - Rudá jako rubín, Zelená jako smaragd, Modrá jako safír. Všetci boli z celej série nadšení a všetci si ju rýchlo obľúbili. Potom som sa k nej dostala ja a neobstála u mňa. Nepáčila sa mi. Námet s cestovaním v čase sa mi páči a preto som bola rada, keď som si mohla takú knihu prečítať. Autorka možno chcela vytvoriť niečo nové, niečo zaujímavé, ale podľa mňa sa jej to až tak veľmi nepodarilo. Cestovatelia časom s obmedzenými schopnosťami - to mi neznie príťažlivo.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


3. Najprekvapivejšia kniha roku 2014 (v dobrom slova zmysle):

Myslím, že sem opäť zaradím knihu Marťan. A potom to bude určite aj Zber kostí, pretože táto kniha ma prekvapila veľmi milo. Autorka má hrozne veľkú fantáziu, ktorú jej veľmi závidím. Teším sa, a zároveň sa neviem dočkať na pokračovania.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)

4. Kniha, ktorú som v roku 2014 najviac odporúčala:

Asi to bude Polibek pro Annu. Táto kniha ma proste dostala a pokiaľ chcete knihu s krásnou love story, určite sa pustite do Anny, ak ste ju ešte nečítali. Skutočne skvelá kniha, ktorú vo vás vyvolá veľa emócií - len kladných!! :)

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)

5. Najlepšia séria, akú som objavila v roku 2014:

Zrejme Nástroje smrteľníkov. Veľa sérií som nerozčítala a povedzme, že z tejto som zatiaľ čítala len Mesto kostí, ale nápad sa mi veľmi páči a fakt netuším, kedy sa dostanem k ďalším knihám, no dúfam, že skoro.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


6. Najobľúbenejší autor, ktorého som objavila v roku 2014:

Paulo Coelho. A to som od neho zatiaľ prečítala len jednu knihu.

7. Najlepšia kniha, ktorá bola úplne mimo môjho bežného čitateľského záujmu:

Marťan, ako som už spomínala. A potom určite Na západe nič nové a kniha Nezlomený. Pretože tieto dve knihy majú historický námet a ja také knihy veľmi nečítam a ani ma nebavia. No tieto boli naozaj fajn a dokonca sa mi aj páčili. :D

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)

8. Kniha, ktorú som čítala do rána, lebo som nedokázala prestať:

Hostiteľ. A hlavne na konci, keď som proste potrebovala vedieť, čo sa stane a preto som čítanie nemohla odložiť na ďalší deň. Viem, že som skončila niekedy o tretej ráno s peknou bolesťou očí.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


9. Kniha, ktorú som prečítala v roku 2014 a určite si dám re-reading v roku 2015:

Polibek pro Annu a to hneď cez letné mesiace. Ono to je taká dobrá kniha na letné prázdniny. Má skvelú atmosféru.
A potom to bude určite Šťastná sedmička a Kam zmizla Aljaška. Sú to proste skvelé knihy, ktoré sa stali mojimi srdcovkami.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


10. Najobľúbenejšia obálka knihy, ktorú som prečítala v roku 2014:

Polozlý. Keď som tú knihu dostala a prvýkrát držala v ruke... proste som sa nevedela vynadívať. Aj keď takto ↓ nevyzerá bohvieako.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


11. Postava, ktorá sa mi najviac vryla do pamäte:

Aljaška z kniha Kam zmizla Aljaška. Bola to naozaj zložitá postava, v ktorej sa bilo toľko emócií a toľko protikladov. Napriek tomu som si ju obľúbila.
Potom je to Mark Watney z knihy Marťan. Zažila som s ním veľmi vtipné chvíle.
A nakoniec to je určite Tyler Durden z knihy Fight Club. Určitým spôsobom sa mi veľmi páčil.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


12. Najlepšie napísaná kniha:

Kam zmizla Aljaška. Green mi opäť zaútočil na emócie a úplne ma pri čítaní tejto knihy zničil. Fakt som nad ňou dlho premýšľala.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


13. Kniha, ktorá mala na mňa najväčší dopad v roku 2014:

Zase Aljaška. Veľa ma toho naučila.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


14. Kniha, pri ktorej som si povedala: Bože, prečo som s jej prečítaním čakala až doteraz?!

Polibek pro Annu. Mohla som si ju kúpiť hneď a zamilovať sa do Étienna St. Claira skôr.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


15. Obľúbená pasáž z knihy, ktorú som prečítala v roku 2014:

Je ťažké vybrať si obľúbenú pasáž, keď ich je zase viac. Ale myslím, že je to táto z knihy Kam zmizla Aljaška:

“Imagining the future is a kind of nostalgia. (...) You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you'll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present.” 

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


16. Najkratšia a najdlhšia kniha:

Najkratšia bola 120 stranová kniha Ja a moja príšera.  A najdlhšia bola 656 stranová kniha Hra o tróny.

(po kliknutí na obályu si môžete prečítať recenziu)


17. Kniha, v ktorej bol najväčší WTF moment, o ktorom som sa musela s niekym porozprávať, ale nemala som s kým:

Až na to, že hneď po prečítaní som sa o nej rozprávala s lektorom. Bola to kniha Fight Club s najlepším a najväčším a najgeniálnejším plot twistom (v tomto prípade WTF momentom), aký som kedy za svoju čitateľskú kariéru zažila.

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


18. Obľúbený vzťah z knihy, ktorú som prečítala v roku 2014:

Rozhodne to je Anna a Étienne z knihy Polibek pro Annu. Milujem ich.
A zaradím sem aj Eleanor a Parka z knihy Eleanor a Park.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


19. Najobľúbenejšia kniha, ktorú som prečítala v roku 2014 od autora, od ktorého som už predtým niečo čítala:

Proroctvo, Neptúnov syn a Znamenie Atény. Riordan dokáže stále prekvapiť.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


20. Najlepšia kniha, ktorú som v roku 2014 prečítala len na základe odporúčania:


(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


21. Žáner, z ktorého som prečítala najviac kníh v roku 2014:

Asi to bude YA.

22. Crush roku 2014:

Ian O'Shea z knihy Hostiteľ a rozhodne Étienne St. Clear z Polibku pro Annu.

(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


23. Najlepší debut roku 2014:


(po kliknutí na obálky si môžete prečítať recenziu)


24. Najkrajší a najlepší svet, v ktorom by som sa rada ocitla:

Hra o tróny. V takom svete musí byť toľko nádherných miest, ktoré by sa oplatilo vidieť!

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


25. Najvtipnejšia kniha roku 2014:

Určite Riordanové knihy, ale tentokrát vyberiem len jedno a tou je Znamenie Atény. Zdalo sa mi, že tam som sa zasmiala kvalitne. :D

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


26. Kniha, pri ktorej som sa rozplakala:

Kam zmizla Aljaška a potom asi aj Na západe nič nové - úžasné a silné myšlienky, ktoré mi zahrali na city. Som dosť veľká citlivka. :D

(po kliknutí na obálku si môžete prečítať recenziu)


27. Kniha, ktorú som prečítala v roku 2014 a myslím si, že sa jej nevenovalo dosť pozornosti pri vydaní:

Ééééé. To naozaj neviem. :D

---------------

Ten ostatok o roku 2015 som už robiť nechcela. Teraz som si akurát spomenula, že som chcela ešte napísať o výzvach. Minulý rok som výzvu na Goodreads nesplnila a tak som si hovorila, že tento rok to už musím dať. A podarilo sa mi to:

 Prečítala som 46/40 kníh.


---------------

ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK ♥

14 komentárov :

  1. Marťan :3 Dostala som ho pod stromček a naozaj ma dostal.Už od prvej vety ( :D ) som vedela, že toto bude skvelé a nesklamal ma! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marťana som začala nedávno čítať, hlavná postava je skvelá! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marťan je úžasná kniha :3

      Odstrániť
  3. Tiež nechápem tomu poprasku ohľadom serie Rudá ako rubín... nie žeby bols zlá, ale pre mňa to nie je až taký skvost. A na Marťana sa chystám :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím :) A Marťan je skvelý, dúfam, že sa bude páčiť :)

      Odstrániť
  4. Koukám, že toho Marťana si fakt budu muset přečíst. :D Už aby v té češtině vyšel!
    Polibek pro Annu je fakt úžasná knížka a já mám díky tobě teď hroznou chuť si ji přečíst znovu. :D
    Jó, Riordan je prostě skvělý autor! :)
    Mě by Drahokamy možná dneska už taky tolik nenadchly, ale když jsem ty knížky četla, líbilo se mi to a hlavně mě to hrozně moc bavilo číst. Pro mě to byla prima oddechovka a prima oddechovku jsem od toho čekala, takže jsem zklamaná nebyla. :)
    Ovšem na druhou stranu Kostičas mě moc nezaujal. Dalo by se říct, že mě to i zklamalo, když si vezmu, jak nadšení z toho všichni byli a jak jsem se na to kvůli tomu těšila, jop.
    Ale jinak jsi očividně přečetla samé zajímavé knížky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marťana musíš určite!! :D Skvelá kniha :3
      Ďakujem, dúfam, že budúci rok bude na knihy ešte zaujímavejší :)

      Odstrániť
  5. Skvělé shrnutí! :) S výběrem knih souhlasím, taky se mi moc líbil Hostitel, série Bohové Olympu a Kostičas :) A moc se těším až v češtině vyjde i Marťan, od toho si slibuji luxusní čtenářský zážitek :) A přeji ti všechno nejlepší do nového roku! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, aj tebe všetko najlepšie :) a z Marťana budeš mať fakt luxusný zážitok :)

      Odstrániť
  6. Také přemýšlím, jestli si založit nový blog o cestování. Teď to mám tak, že na tom svém současném knižním mám rubriku Cestovatelčiny zápisky, kam jen občas přidávám články nebo fotky z cest. Určitě bych ji ale chtěla rozšířit a netuším, jestli kvůli tomu založit nový blog, nebo to nechat jen v rámci rubriky na starém. :)
    Pěkné shrnutí! :) Sci-fi mám ráda, ale o Marťanovi slyším prvně. Ale díky za tip, když ho někde uvidím, rozhodně si ho nenechám ujít. :D Série Drahokamy se mi líbila - dokonce ten způsob cestování časem asi nejvíc :D Ale nesedla mi tam ta romantická zápletka, bylo to takové milé a pěkné, ale přeslazené. A právě proto, že nemám ráda romantické zápletky, jsem se odmítala pustit do Polibku pro Annu. Pak jsem byla strašně překvapená, protože se mi to fakt líbilo! :) Na západní frontě klid jsem také letos četla a dost to na mě zapůsobilo, dokonce jsem si ji objednala k Vánocům a teď už mi leží na poličce. Je strašně silná a plná výborných myšlenek a citátů. :) I Hra o trůny pro mě letos byla nejdelší aokamžitě jsem se do ní zamilovala. Zrovna tenhle týden jsem si šla do knihovny pro povinnou četbu... a odešla se Střetem králů :D A po tom Marťanovi se vážně budu muset poohlédnout, když ho tak vehementně zahrnuješ do každé kategorie. :D Super článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O tom novom blogu premýšľam veľmi dlho a skôr sa už začínam prikláňať k možnosti, že ho naozaj založím :D Marťana si nesmieš nechať ujsť, ten bol naozaj neskutočný ♥
      Ďakujem kráásne :3

      Odstrániť
  7. Hostiteľa si už plánujem prečítať, teraz som si ho konečne domov zaobstarala 8)
    Drahokamy mám veľmi rada, mňa séria dostala 8)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top