1. novembra 2014

Nevyliečiteľná choroba s názvom knihomoľstvo...

Trpím nevyliečiteľnou chorobou už od detstva, no teraz sa to rozšírilo do takej podoby, že sa s tým nedá prestať. Je to vlastne niečo ako závislosť. A priznávam sa k tomu. Som hrozný prípad, fakt som sa snažila udržať sa a správať sa tak priemerne, ale nezvládla som to.

Knihomoľstvo.



„Nemám rada e-knihy, zle sa čítajú a nie je to proste... klasická kniha, veď viete.“

Teraz sa vysmejem sama sebe. Kedysi dávno som nemala rada e-knihy, naozaj sa mi zle čítali a unikali mi tak všetky pozitíva klasickej knihy, ktoré tá elektronická nemá. No potom prišli zlé časy a ja som sa niekedy musela uchýliť k tomu, že som siahla po e-knihe. Veď viete... prípady, že daná kniha nevyšla ešte vôbec a je len v elektronickej podoby. Prípady, v ktorých daná kniha nevyšla po slovensky a ľahšia cesta anglická e-kniha a tak ďalej. Postupom času som si na takýto systém zvykla a teraz už proste e-knihy beriem ako súčasť svojho každodenného života. Aj keď... veď viete... stále mám radšej fyzické knihy.



„Ja čítam len vo svojej izbe. Tam mám svoj čítací kútik.“

Naozaj netuším prečo, ale vždy som čítavala len vo svojej izbe a na posteli. Kdekoľvek inde som sa nevedela sústrediť na dej a stalo sa mi, že som niekoľko krát čítala tú istú vetu. Či som bola v kuchyni alebo v obývačke, nikdy mi to nešlo. Až keď som si ľahla na svoju posteľ, až vtedy som sa vedela do knihy poriadne ponoriť tak, že mi hodiny ubiehali ako sekundy. No niekedy príde tá kríza, keď narazíte na fakt bombovú knihu a potrebujete čítať neprestajne. To pre mňa znamenalo, že som sa musela trochu premôcť a zobrať knihu aj do autobusu aj do školy a čítať aj tam. Celkom rýchlo som si na to zvykla. S čím sa spája ďalší bod.


 „Nikdy so sebou nikde neberiem knihy. Čo ak by sa niečo stalo a kniha by sa nejako zničila? Radšej ich nechám pekne na poličke, kde majú svoje miesto.“

Pff. Ako som mohla byť taká naivná? Proste som to nevydržala. Začala som knihy brať všade - keď ideme na návštevu autom, keď idem do školy, keď idem zo školy... Samozrejme, stále na ne dávam rovnaký pozor a vždy ich kontrolujem, no aby som bola úprimná, nedalo sa to vydržať a preto teraz s knihami kľudne aj cestujem.




„Ticho! Čítam, ak ste si nevšimli.“

Veľký problém pre mňa predstavovalo aj to, keď sa niekto potichu rozprával za zavretými dverami. Nenávidela som, keď som nemala pri čítaní ticho, nevedela som sa sústrediť. Bola som hrozná. Teraz už pre knihu čítam všade. V hlučnom autobuse, pri zapnutom rádiu alebo televízore a tiež pri tom, keď sa niekto okolo mňa rozpráva.





 „Čítať a zároveň počúvať hudbu? Čo som superman? Potrebujem ticho!“

Vlastne ani neviem, ako to začalo. Nikdy som si ani na chvíľu nepomyslela, že niekedy budem pri čítaní kníh počúvať hudbu. Prišlo to ku mne nejako náhle, už ani neviem akú knihu som čítala. Nie je to len o počúvaní soundtrackov, ale aj normálnych pesničiek s textami. Dokážem sa sústrediť aj na vnímanie pesničky aj na čítanie textu a to je na tom najlepšie. Je fajn pustiť si nejakú pesničku práve k scéne v knihe, ku ktorej sa vám to hodí.



Tak. A teraz som zistila, že som vážne schopná zájsť veľmi ďaleko, čo sa týka kníh. Som nevyliečiteľný a neporaziteľný knihomoľ! :D

22 komentárov :

  1. Zaujímavý článok.
    Ja sa v autobuse nedokážem vôbec sústrediť a ani keď je okolo mňa veľký hluk a rozhovory. :D A pri hudbe sa vôbec už neviem sústrediť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ja som s tým mala pôvodne tiež dosť veľký problém, ale potom som to nejako prekonala :D

      Odstrániť
  2. To je nás rozhodně víc. A ani si nemyslím, že to je to špatně. :) Také jsem dřív některé věci odmítala, teď už ne. Mám rozečtených i víc knih najednou různých žánrů, tahám si je do školy, k lékaři, do vlaku... Čtečku zbožňuji, ale na ty klasické knihy taky nedám dopustit. Jen vím, že si musím jejich počet hlídat, ať nemám za chvíli stop stav knih (přeci jen, moc velkou knihovnu bohužel nemám). :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja už čítam viac kníh naraz, aj keď som to kedysi odmietala :D Zniem, ako hrozný pacient, ale nemôžem si pomôcť, inak sa to s knihami nedá :D

      Odstrániť
  3. E-knihy mi ešte stále robia menší problém, ale keď iné riešenie nie je, tak sa s tým nejako vysporiadam a prežijem to :D Čo sa týka obľúbeného miesta, hmmmm, asi nemám, pretože ja čítam všade, kde sa dá, cez leto to bolo vonku na konáry stromu, ktorý máme v záhrade, potom som z neho nevedela zliezť, takže nabudúce len s rebríkom :D Hudba mi problém nerobí, ani keď sa ľudia medzi sebou rozprávajú, ale ak sa napríklad niekto rozpráva medzi sebou o knihách, tak načúvam a potom sa snažím nenápadne pripojiť, nestáva sa to často, ale.... :D Je to príjemný pocit, keď vieš, že nie si sama v preplnenom autobuse, kto číta :D A o to lepšie, keď sa tí ľudia aj do toho nejako rozumejú, potom sa cítim ako v siedmom nebi :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na strome by som čítala aj ja :D Niežeby sme nemali dostatok stromov, ale žiaden sa na to bohužiaľ nehodí :/ Najradšej by som si medzi stromy natiahla sieť a čítala na nej :D Musím niečo vymyslieť :D

      Odstrániť
  4. Až na tu hudbu a e-knihy to mám stejně. Také jsem schopná číst všude, i tam, kde někdo mluví, například ve škole a nudné vyučovací hodiny. :D A knihu s sebou beru vždy do kabelky, protože nikdy nevím, jestli třeba někde nebudu čekat! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak! :D Ja už knihy vláčim úplne všade, keď viem, že budem mať voľnú chvíľu a budem si môcť niečo prečítať :3

      Odstrániť
  5. Skvělý článek! Hodně toho máme společného. Je úžasné, jak jsme se kvůli knihám dokázaly přizpůsobit a změnit. Teď už se dokážu soustředit téměř kdekoliv i kdykoliv. Jen teda neumím poslouchat hubnu a číst si. To mi nějak nejde. Televizi ještě zvládám, nebo třeba v kuchyni puštěné rádio jo, ale abych měla sluchátka, nebo puštěnou hlasitě hudbu, tak to ne. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ^_^ :3 Možno si nakoniec zvykneš aj na tú hudbu, ja som zo začiatku mala problém, ale nakoniec som sa dokázala sústrediť :)

      Odstrániť
  6. Upadla som do väčšiny bodov, no tomu poslednému akosi neviem prísť na chuť. Buď sa sústredím na jedno alebo na druhé, naraz to proste nejde :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno si nakoniec zvykneš :D Chce to len prax :D

      Odstrániť
  7. Ehm, v každom bode som sa našla :D Ja na čítačku nedám dopustiť a nie je deň, kedy by som išla do školy bez nej :D Nikdy totiž neviem, kedy ju budem potrebovať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že nás je viac a že túto knihomoľskú chorobu nemám len ja :D

      Odstrániť
  8. Odpovede
    1. Ďakujem krááásne, som rada, že sa páčil :3 :)

      Odstrániť
  9. Musela som sa pri čítaní článku usmiať. :) Je tak milo napísaný, fakt. Ja mám svoju čítačku veľmi rada, aj som si ju pomenovala :D a s tou hudbou to niekedy vyskúšam. A tiež beriem knihu všade, aj na návštevu, veď "čo ak..." :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem kráásne Aly :) Ja čítačku síce nemám, ale tablet mi ju nahrádza, pokiaľ chcem čítať e-knihy a teraz si ma aspoň inšpirovala... nemá ešte meno, tak ho musím nejako nazvať :D :)

      Odstrániť
  10. Skvelý článok :) Bez Kindla by bol môj život omnoho ťažší. Mala pokrivenú chrbticu a na letisku by som platila za nadváhu batožiny :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tak to je naozaj pravda, e-knihy majú v tomto skvelú výhodu :D

      Odstrániť
  11. S čítaním na posteli som musela skoncovať, pretože som kvôli tomu prišla o zrak :D :D :D Nie že by to bolo smiešne... ale berte si príklad! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D Ja už tiež pomaly prichádzam o zrak, mala by som si kúpiť lepšiu lampu alebo výkonnejšie a kvalitnejšie žiarovky :D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top