19. októbra 2014

Would you rather...


Opäť som sa sama otagovala do Would you rather... . Samozrejme, kazím teraz celému svetu tradíciu, pretože otagovať ťa má niekto iný, ale rada to poruším. Neviem, či tento tag už robil niekto na čr/sr, ja som ho našla u Priscilly, tak sa zapojím. Obsahuje 10 otázok a vy odpovedáte, čo by ste radšej...
(* To je teda úžasné vysvetlenie!). Fajn, vo vysvetľovaní nie som dobrá, ale pointu určite pochopíte hneď.



1. Radšej by si čítala len trilógie alebo len stand alones (akože knihy bez pokračovaní, fakt netuším či to má v slovenčine nejaký špeciálny názov)?

- Hneď na začiatok taká ťažká otázka. Ja mám stand alones rada, ale keď si vezmeme napríklad Pottera, Percyjo Jacksona, Zber kostí alebo Pána prsteňov - to je jedno... taký príbeh by sa do jednej knihy nevtlačil. Samozrejme, že ako každému knihomoľovi, aj mne vadí, keď musím na pokračovanie svojej obľúbenej knihy čakať, ale o to som radšej, keď sa mi konečne dostane do rúk a môžem ju začať čítať. Nedá sa povedať, že by v sériách bol dej viac prepracovaný, lebo sa často stane, že autor/ka dej iba naťahuje, pretože nevie vymyslieť nič poriadne, ale tu predsa hovoríme o kvalitných sériách. Takže série mám určite radšej. Majú toho do seba viac.

2. Radšej by si čítala len ženských alebo len mužských autorov?

- To je dosť hlúpa otázka, pretože medzi takými knihami rozdiely nerobím. Muži píšu lepšie o tom, ženy zase o inom. Moja knižnica síce obsahuje viac kníh od ženských autoriek, to však neznamená, že by boli lepšie alebo že by som ich písanie mala radšej.

3. Nákup v Barnes & Nobles alebo na Amazone?

- Panta Rhei! Ha! Vedela som, že si mám vybrať iný tag alebo si neprečítať len jednu otázku, ale naraz všetky.

4. Bola by si radšej, keby knihy boli spracované ako filmy alebo ako seriály?

- To záleží na knihe a na režisérovi. Niektorým knihám by stačil len film, pri niektorých by bolo lepšie, aby zfilmované neboli vôbec. Ale keď si vezmeme napríklad Pottera... možno by mi ako seriál neprekážal. Mali by sme viac detailov a nemuseli by sme nadávať, že toto alebo hento tam nedali. No na druhej strane, ak by to nebola bohatá televízia, mali by menší rozpočet, ktorý by im na mnohé efekty asi nevystačil (* Niežeby som sa robila, že som nejaká kinematografická oná, ale ekonomika je ekonomika :D Dúfam, že sa jej po strednej zbavím). Ale keď si už musím vybrať, tak asi filmy, pretože pri seriáloch nikdy nevydržím.

5. Radšej by si prečítala 5 strán za deň alebo 5 kníh za týždeň?

- 5 kníh za týždeň. 5 strán za deň by sa mi nepodarilo, určite by som to nejako prekročila... nikto nemôže prečítať len 5 strán za deň, to sa nedá.

6. Radšej by si bola profesionálnym recenzentom alebo profesionálnym autorom?

- Ani jedno ani druhé. Kedysi som si písala príbehy a stále si ich píšem, ale sú len pre mňa. Nikdy nebudú dosť dobré na to, aby sa vydali a aby ich prečítal aj niekto iný a v živote by som sa chcela venovať niečomu inému ako profesionálnemu písaniu... čo to vlastne znamená? No a byť profesionálnym recenzentom? Nie, ďakujem. Ja mám rada vlastný štýl a vlastné recenzie. Nič veľmi formálne, ale ani neformálne... nič ohromné, ale hádam ani nie nič hrozné. Také akurát. :D

7.  Radšej by si čítala svojich top 20 kníh stále dokola alebo by si radšej čítala nové knihy, ktoré si nečítala predtým?

- Nové knihy. Ja si rada dávam re-readingy, ale keby som sa držala len pri nich, nespoznala by som tých milión ďalších a úžasných kníh, ktoré sú na svete. A to by bola škoda.

8. Radšej by si bola knihovníčka alebo predavačka kníh?

- Predavačka kníh a najlepšie by bolo, keby som to spojila s recenzovaním kníh. Mohla by som totiž ľuďom v kníhkupectve úprimne poradiť, ktorú knihu by mali určite prečítať. A bolo by to také malé a útulné kníhkupectvo zastrčené niekde v uličke, kde by to voňalo novými knihami a ja neviem.. možno čajom a škoricou alebo niečim podobným, niečim, čo by naladilo domácku atmosféru. Och, to by sa mi fakt páčilo. A v nedeľu by som predčítala z kníh a robila by som rôzne akcie... to by bolo skvelé. :D

9. Radšej by si čítala len svoj obľúbený žáner alebo všetky žánre vrátane tvojho obľúbeného?

- Všetky žánre. Ja mám rada všehochuť a rada si rozširujem knižné obzory. Nevydržím dlho pri tom istom a zmena pomáha.

10. Radšej by si čítala len "fyzické" knihy alebo e-booky?

- "Fyzické" knihy. Tie boli pre mňa vždy jednotkou, aj keď ani e-booky nie sú zlé. Ale ak mám vybrať len jednu možnosť tak skutočné knihy so skutočnými stránkami a s tou úžasnou vôňou. :D

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top