10. mája 2014

E-knihy

www.weheartit.com

Technológia ide dopredu a s ňou sa všeličo mení. Tak dobre, toto vyznelo tak, akoby e-knihy boli niečo úplne nové, čo rozhodne nie sú. No získavajú si popularitu, o tom niet pochýb. No tak, ako všetko na čo v živote narazíte,
aj e-knihy majú svoje klady aj svoje zápory.

Priznám sa, že v živote som v ruke nedržala čítačku e-kníh. Ak by sa našiel nejaký vtipálek, áno videla som ju aj na živo. Na druhej strane ulice, keď si z nej nejaké dievča čítalo knihu.

Samozrejme, že e-knihy som čítala. K niektorým knihám sa proste nedostanem tak rýchlo, ako by som chcela a tak musím využiť spôsoby, ktoré sa mi ponúkajú. A keďže nemám čítačku a dnešné mobily sú také vyspelé, že mi e-knihy ide v pohode načítať aj v nich, povedala som si, prečo nie? A ja vám poviem, prečo nie. Bolia z toho oči. Veľmi.


Moja prvá e-kniha bola asi... hm... Mediator od Meg Cabot? Nie som si istá. A keďže u nás ešte nevyšiel, musela som si pohľadať celú sériu nejako inak a tak som si povedala, že je čas skúsiť ospevované e-knihy. Jasné, možno sú v niektorých ohľadoch praktickejšie... nemusíte pre ne hľadať toľko miesta v taške.  V čítačke, v mobile alebo v tablete zaberú menej miesta, ako keby ste chceli do tašky narvať tri normálne knihy. Často krát je e-kniha lacnejšia ako tá normálna a pevná.

Na druhej strane, k niektorým príbehom sa inak nedostanem. Som ochotná preklenúť svoju nechuť kvôli niektorým úžasným príbehom od autorov z internetu. Čiže môj postoj k nim je ľahko ovplyvniteľný situáciami. Nie je to tak, že by som e-knihy priamo nenávidela. Len to jednoducho nie je to, čo klasická kniha.



A o čom je klasická kniha? Že ju vezmete do rúk, pod ktorými vám budú šuchotať voňavé stránky. Že tá kniha je pevná, môžete si ju dať do knihovníčky. A vtedy vám knihy z obyčajného kusa nábytku vytvoria taký váš magický kútik, na ktorý nedáte dopustiť.

Ja som tak pol na pol. E-knihy sú praktické, keď proste nemáte miesto a keď sa inak ku knihe nedostanete. Inak nie som ich veľkým fanúšikom, radšej ostanem verná tej druhej forme knihy. Oveľa čarovnejšej a voňavejšej.

Dobre, toto fakt vyznelo zvláštne, ale nechajte knihomoľa rozprávať o vôni kníh...


Aký máte názor na e-knihy vy? Zdajú sa vám lepšie ako tie klasické alebo medzi nimi nerobíte rozdiel? Alebo ich beriete do úvahy podľa možností ako ja? J

14 komentárov :

  1. Úplne s tebou súhlasím.
    E-knihy, áno, sú praktické, no ja si ich beriem na dovolenku a na väčšie cesty, takže nie až tak často :D
    Na klasické knihy dopustiť nedám, aspoň mi zdobia izbu a nie číslo na nemom displeji. :)
    Pekný článok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám e-booky v zálohe, len keď nemôžem nejakú pevnú knihu zohnať :D Ďakujem :D

      Odstrániť
  2. Já po čtečce nijak netoužím. Jo, měla bych doma knížky, které bych jinak nesehnala, ale já jsem hrozný fetišista a musím ke knihám pořád čmuchat. Já vím, jsem hrozná, ale...:D ono už je to takové vžité. A taky jsem hroznej závislák na rozšiřování mé knihovny, takže tak...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fetišisti sme tu všetci, za to sa nesmieme hanbiť :D

      Odstrániť
  3. Ja e-knihy zbožňujem, hlavne preto, že musím toho čítať veľa do školy a ak nechcem aby mi odpadli ruky z toľkej povinnej literatúry, tak si ich radšej obstarám v elektronickej forme a môžem sa do nich pustiť kedykoľvek a kdekoľvek. V podstate nikam nechodím bez mojej čítačky, čo možno nie je zdravé, ale neviem si pomôcť. Samozrejme, e-knihy mám aj rada, pretože väčšinu času čítam iba v angličtine a keby som mala čakať, kým mi prídu anglické knihy z bookdepository, tak si dlhšie počkám :D Ale samozrejme, že klasické knihy sú len klasické knihy, na ne nedám dopustiť, myslím, že u mňa sú obe na rovnakom mieste :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja chodím po povinné čítanie do knižnice, to je zase taký môj zvyk, že sa tam v tých knihách prehrabávam aj hodiny a potom si ich vezmem domov :D Je to praktické, tie e-knihy ako aj čítačka, ale ja radšej budem vláčiť aj tri klasické knihy ako e-booky :D

      Odstrániť
  4. V tomto sa ja neviem rozhodnúť, samozrejme že preferujem normálne knihy, ale zbožňujem aj tie v elektronickej podobe :) I keď nevlastním čítačku (aspoň tú v pravom slovazmysle) tak mám mobil a tablet (ktorý sa tvári, že je čítačka :D). Na moje časté cestovanie je to veeľmi praktické a nielen to... vďaka tomu sa mi vôbec nepoškodia knižky... som cvok ak si kúpim knihu v elektronickom aj normálnom formáte ? :D Ďalej sú super hlavne v oblasti klasiky. Rôzne diela dnes neviem zohnať ani v kníhkupectve ani v knižnici, no v elektronickej podobe sú ľahko dostupné.
    A nakoniec... je fajn ušetriť pár stromov a nerobiť si kópiu skrípt do školy, ale radšej si ich stiahnuť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja najviac milujem tie klasické a e-knihy to už fakt beriem ako poslednú možnosť :D ... Určite nie si cvok, si len správny knihomoľ :D Ja klasiku v tej našej knižnici našťastie (alebo nešťastie? :D ) nájdem :D Tak to o tých skriptách si budem pamätať o dva roky ak sa dostanem na výšku :D

      Odstrániť
  5. Radšej mám pevné knižky, ako e-book :) Neviem prečo, asi to bude tou atmosférou, že šuchatajú stránky a tak podobne.
    Po čítačke ani moc netúžim :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani mne čítačku netreba, stačí to šupnúť do mobilu :D

      Odstrániť
  6. Mám čítačku a nedám na ňu dopustiť.:) Ale nenahrádza mi papierové knihy... podľa mňa je ideálna kombinácia.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že pomaly prichádzam na chuť e-bookom a určite by som chcela čítačku aj ja :)

      Odstrániť
  7. Mám čtečku a miluji ji. Díky ní nemusím tolik utrácet. A navíc některé knihy se mi líbí, ale že bych za ně musela utrácet.... :D
    ALE! Knihy byly, jsou a vždycky pro mě budou jasnou jedničkou! Ten pocit číst knížku jako že knížku je úžasný :) I na dovolenou klidně táhnu 10 knih + čtečku. Rodiče si už zvykli :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja knihy väčšinou nechávam vždy doma, kde sú v bezpečí :D A potom nemám čo čítať :D Ale myslím, že tento môj problém by mohla vybaviť čítačka... naozaj som začala premýšľať, že si ju musím kúpiť :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top