23. marca 2014

Blogovanie o knihách

www.weheartit.com
Keď som s blogovaním o knihách začínala, myslela som si, že to bude super. Nechápte ma zle, je to naozaj super. Milujem svoj knižný blog, môj svet, do ktorého uniknem, keď je toho v skutočnom svete na mňa priveľa. Proste sa tu cítim fajn, venujem sa tomu, čo ma vždy neskutočne bavilo - knihám a písaniu.  Tak v čom je teda problém? Tak si to teda zhrňme do jedného bodu:


 Knihy zrazu zaberajú v mojom živote veľké miesto. A toto nie je tá zlá časť, ktorú som chcela napísať. Ide o to, že keď som začala s blogovaním, dozvedela som sa o toľkých perfektných knihách, ktoré by som si chcela prečítať, no jednak na to nie je čas a na druhej strane, potrebovala by som fakt tú platinovú kartu, no ja nemám v rodine bohatého strýčka. Pokúšala som sa prispievať do projektu Wishlist, no musela by som ho písať donekonečna a to sa mi nechce. Iba by mi pripomínal ku koľkým knihám som sa ešte nedostala.  Preto som aj vlastne prestala chodiť do kníhkupectiev, pokiaľ v pláne jasne nie je uvedený bod: Kúpa knihy. Chodiť tam len tak obzerať knižné novinky by bola strata času a veľká bolesť pre moje srdce. Stačí, že tie novinky objavujem na internete. Takže toto je jediné negatívum, ktoré však som schopná pretrpieť, pretože pozitív je oveľa, oveľa viac.


Kým som si založila blog, veľa som o tom premýšľala. Možno by som to nemala robiť. Blog mi predsa zaberie veľa už aj tak krátkeho času. Niekedy sa môže stať, že neprispejem aj týždeň a čo potom? Čo ak bude pre mňa potom čítanie už iba povinnosť? Hlúpe obavy, ktoré neboli nijako opodstatnené. No tá radosť všetko prevážila. Pretože vďaka tomu, že som si založila blog, stalo sa viac skvelých vecí, ktoré mám na blogovaní o knihách rada a z ktorých sú pozitíva:

 Blog je úžasná vec. Nie je to len žráč času, ale taktiež váš „internetový domov“, o ktorý sa staráte. Pred každým začiatkom by ste si mali zvoliť tému, na ktorú váš blog zameriate.  Aj keď som si vybrala literatúru, nedržím sa toho až tak striktne. Čokoľvek ma zaujme alebo čokoľvek chcem prebrať, to všetko sa na blogu objaví. Tak teda u mňa, okrem tých kníh išlo hlavne o to, že sa potrebujem každý deň vykecávať a filtrovať myšlienky a nápady, potrebovala som miesto, kde budem môcť vypustiť moju „kreatívnu“ dušičku. A blog bol skvelý spôsob, ako to uskutočniť.

www.weheartit.com
 Ľudia. Mnoho blogerov hovorí, že návštevnosť nie je dôležitá, že ak si zakladáte blog, robíte to hlavne kvôli sebe. To je podľa mňa hlúposť. Keď si už niekto založí blog, chce hádam, aby si ho aspoň niekto všimol. Aby si prečítal tie nesúvislé myšlienky a vyjadril svoj názor. A presne to som chcela aj ja, aby ma niekto ohodnotil a aby som našla niekoho, s kým si budem môcť o knihách pokecať. V mojom okolí sa nenachádza veľa knihomoľov, moja kamarátka knihy číta, no väčšinou sa nedostaneme k rovnakým, o ktorých by sme sa mohli rozprávať. A tak som potrebovala aspoň pár ľudí, s ktorými sa budem môcť porozprávať o prečítanej knihe a tak. A tých ľudí som našla a sú naozaj skvelí. Každý komentár, ktorý mi zanechajú ma neskutočne teší a ešte lepší pocit je, keď im môžem odpísať. Milujem tieto knižné „konverzácie“.

 Rozšírené možnosti. Vďaka blogu som sa naučila čítať lepšie knihy. Teda, nedá sa povedať, že nejaká kniha je vyslovene zlá. Ale dostala som sa k tým lepším, ktoré mi rozšírili čitateľské obzory. V rukách som mala zrazu bestsellery a najlepšie hodnotené knihy aj keď stále nemôžem povedať, že som sčítaná a že viem povedať, čo je dobrá kniha. Mám toho ešte toľko veľa, toľko žánrov, do ktorých som sa ešte nepustila. Musím to zlepšiť.

 Čísla. Pre niekoho možno nedôležité, no povedzte mi, nie je to radosť, keď vidíte na topliste, ako sa vám štatistika každým dňom mení? Nepoteší vás to, keď vás niekto pomocou GFC začne niekto sledovať? Alebo keď dá niekto vašej stránke like na facebooku a vy tak máte ešte bližšie k toľkým skvelým ľuďom, ktorých môžete zavaliť vašimi myšlienkami po dočítaní knihy alebo počas čítania? Mňa osobne to teší, pretože viem, že tá práca za niečo stojí a že sa ľuďom páči, čo robíte. Hodnotí vás to a preto sa pokúšate každú maličkosť vylepšovať. Baví ma to.

 A samozrejme, nakoniec... čo by to bol za článok, keby som nespomenula to najdôležitejšie, čo je na blogovaní super? Na čítaní je dobré to, že si zlepšíte slovnú zásobu a na písaní to, že ju môžete využiť a že si každým dňom to písanie zlepšujete a potom sa to určite u niekoho ukáže na písaní slohovej práce. Teda, aspoň ja som to spozorovala, že mi to veľmi pomáha aj keď píšem o úplných hlúpostiach. A keď prispievam do tejto rubriky, musím vymyslieť tému a potom ju nejako napísať. Takže sa niektoré veci vďaka tomu rozhodne zlepšujú.


A čo vy? Čo na blogovaní o knihách alebo o blogovaní všeobecne milujete? J

21 komentárov :

  1. Moc pěkně napsané. Já jsem ještě začátečník, ale s mnohým souhlasím :-) Především miluju knihy a tohle je způsob, jak lásku sdílet :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Presne aj vďaka tejto myšlienky zdieľania lásky ku knihám som si založila blog :)

      Odstrániť
  2. So všetkým úplne súhlasím :) Najhoršie je že kupovanie kníh dá dosť zabrať peňaženke. Ale rada blogujem, píšem a čítam. :) A štatistiky... tie potešia vždy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preto bez peňazí do kníhkupectiev nechodím :D Bolí ma pohľad na všetky tie novinky, ktoré si nemôžem kúpiť :D

      Odstrániť
  3. Super článok :) no na blogovaní milujem hlavne to, že sa (a nielen ja) pokladám za plnohodnotného knihomoľa, v knižnici mi straší viacej kníh ako majú moji kamoši dokopy a ten pocit blogovania, že niekde patrím bez ohľadu na vek, je neopísateľný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) toto bolo pekne napísané, súhlasím s tebou :)

      Odstrániť
  4. Ano, naprosto souhlasím! Krásný článek.:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvělý článek, prakticky se všemi body se ztotožňuji :) Zejména s bodem o lidech - ti mě totiž na celém blogování baví asi nejvíc :) Ráda čtu a reaguji na komentáře, ráda se zapojuju do internetových diskuzí - zkrátka ráda svou lásku ke čtení sdílím. A blog je skvělým prostředkem, jak na to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) súhlasím s tebou, milujem, keď si môžem o knihách pokecať s iným ľuďmi a keď im môžem odpovedať na komentáre...:)

      Odstrániť
  6. Úplne padám na riť z tohto článku! (a to som ešte pred pár minútami videla poslednú časť Doctora who, takže to je čo povedať, áno?)
    Ja do kníhkupecttva vždy rada zájdem, aj keď viem, že si odtiaľ aj tak nič neodnesiem. Proste si tam vždy tak polhodinky vždy posedím a prelistujem niektoré knihy, aby som bola v obraze, kým mama behá po obchodoch. A v martinuse tam majú vždy taký úžasný koberec, kde sa vždy rozložím... Ale, v Panta Rhei tam majú tie obrovské poličky plné všelijakých zabudnutých kníh! (Teda... aspoň v tom, kam chodievam ja)
    Ja som ale príliš prebieravá na knihy, takže mi nerobí žiadny problém si knihu nekúpiť :D A obzvlášť si dávam pozor odvtedy, ako som si len tak bezhlavo kúpila Záblesk, čo bolo najhoršie minutých 11€ v mojom krátko živote! :D
    A presne. Aj ja milujem to, ako sa zrazu všetky tie čísla hýbu, keď vyjde nový článok alebo niečo podobné. A takisto milujem tie búrlivé konverzácie pod článkami :D
    Ale blog mi zas neslúži ako únik. To skôr knihy, ale blog nie. Tak si skôr, taktiež ako ty, vylievam srdce (ako napríklad teraz, však?) aby som to mohla sem-tam trochu preriediť a povyhadzovať niektoré veci :D
    Môžem povedať, že v tomto článku som cítila dušu. Velice citlivé! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to teda ďakujem, Doctor vie človeka dostať poriadne na zadok aj do kolien :D :D Mne je to už blbé ísť do kníhkupectiev, kde strávim približne hodinu a aj tak si nič nekúpim... len pokukám novinky, očuchám stránky a zatiaľ sa na mňa ostatní divné pozerajú :D :D
      Panta Rhei je parádny obchod, keď idem do mesta, zvyknem tam niekedy zájsť, ale to len niekedy :D
      Mne slúži na únik aj blog aj knihy, vždy stratím pojem o čase :D
      To bol aj cieľ, rozcítiť vás mojimi kecami :D Som rada, že článok splnil svoj účel :D

      Odstrániť
  7. Úžasný článok :) S kamarátkou nie sme ešte v tomto blogovom svete dlho, no snažíme sa vydržať a veľmi nás to baví. Baví nad, keď dávame ľudom prečítať naše pocity z knih a na druhú stranu oni nám napíšu svoju.
    Žráč času to nie je podľa mňa. Pre mňa určite nie. Radšej budem písať článok, ako znudene sedieť a pozerať na fb. :/ :)
    Každý jeden komentár nás neskutočne teší a keď sa niekto pridá k našim členom, sme v siedmom nebi. Blogovanie by malo prinášať radosť a to sa aj darí. Do dnes neľutujeme, že sme blog založili :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ak vás to baví, tak vydržíte ešte dlho :)

      Odstrániť
  8. Souhlasím se vším až do posledního puntíku. :) Moc hezky jsi to napsala, vážně! :)
    S tou koupí knih jsem na tom stejně. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Super článok, aj keď sa musím priznať, že ja som zo začiatku nepočítala s návštevnosťou, písala som na blog len preto, lebo ma to bavilo. Ale tak u mňa to bolo podobné aj s písaním príbehov. Keby mi kamoška nepovedala, nech ich dám na net, ešte furt by asi o mojom písaní nikto nevedel :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tak to musíš tej kamoške poďakovať, inak by sme nikdy nespoznala cudzinca, môjho modroočka :D :3

      Odstrániť
  10. Ja som tento článok objavila až teraz, ale je úplne úžasný! Neviem, čo mám teraz napísať, lebo proste nemám slov. Blog som si založila len nedávno a taktiež som o tom dlho rozmýšľala. A s rôznymi ďalšími bodmi v článku sa stotožňujem. Normalne si mi zlepšila náladu! Keď už si tu každý vylieva srdce, tak aj ja!
    Jedno vydavateľstvo má totiž neskutočné zľavy na nové knihy... úplne peckové knihy za 1€, ale len v Bratislave... a keďže som z východu, môžem sa akurát tak hnevať...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, takéto slová vedia vždy potešiť :) O takýchto zľavách viem a tiež ma to hnevá, že je to v BA, lebo ja som síce zo stredu Slovenska, ale aj tak nemám absolútne žiadnu možnosť sa tam dostať :/

      Odstrániť
  11. Skvělý článek. Souhlasím ve všech bodech. Knižní bloger si podle mě musí umět vybrat vhodné knihy a neztrácet drahocenný čas s těmi, které ho nezajímají. Já si dost vybírám a tak jsem zatím v pohodě :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top