23. decembra 2013

Vianoce u Wanderer :) (2. časť)

Ho-ho-ho! Opäť sa poslušne hlásim s ďalším článkom do mojej mini rubriky. Uvedomila som si, že moje články nie sú tematické, píšem o tom, čo ma napadne a týka sa to Vianoc. Na budúci rok musím vymyslieť niečo lepšie, ale aspoň na blogu máme niečo iné, čo to tu trochu oživí a mňa baví vkuse sa vykecávať, tak vás tu tým budem otravovať.

• Prvý bod - Konečne som sa prinútila vyhodnotiť jesennú výzvu - Sbírání listí od VeEee. Vôbec som si neuvedomila, že je koniec pokým som na články s vyhodnotením nenarazila na iných blogoch. Tak som sa k tomu dokopala (*Nie doslovne :D ) a vyhodnotila aj ja.
Nenapísala som samostatný článok, na to som asi príliš lenivá a takto to bude aspoň pekne pokope. Či som výzvu splnila alebo nie si môžete prečítať v tomto článku. (*Of kórs, iba ak vás to zaujíma)

• Druhý bod - Blog dosiahol návštevnosť nad 4000 ľudí, čo ma nesmierne teší. Som šťastná, že si na wanderer-books spomeniete a prídete ma niekedy navštíviť. Ďakujem vám :3


Aj vy ste si všimli, že tieto body nesúvisia s Vianocami? Nevadí, idem sa teda pustiť do článku.
Stromček už máme ozdobený. Je to u nás taká tradícia, že každý sa na tom zdobení nejako podieľa. Oco
založí svetlá, mama zase salonky a ja so sestrou a kedysi aj bratom potom zdobíme. Je zvláštne, že aj po toľkých rokoch nás to stále baví.

                 Veď Vianoce sú len raz za rok a vždy sú iné!

Táto fotka vznikla vtedy, keď boli na našom 1 meter 80 centimetrov vysokom stromčeku len svetielká. Tešili sme sa, že ešte stále fungujú, aj keď to tak možno nevyzerá. Máme tam rôzne typy, ktoré raz blikajú, potom sa pomaly rozžiaria a opäť zhasnú. Náš stromček je taká všehochuť a to sa mi na ňom tak veľmi páči. Nikdy sme ho neladili do jednej farby. A vždy sú na ňom všetky ozdoby, takže možno vyzerá preplnený, ale taký by mal stromček byť nie? Plný a bohatý.
Keď už hovoríme o salonkách, všetci majú iné zvyky. My ich odjakživa mávame na stromčeku, niektorí ľudia ich majú pod stromčekom v mise alebo len niekde položené na stole. Aký je ten váš zvyk? :)

Všetci ľudia sú niekedy sentimentálni. Aj my. Teda ja. Musím priznať, že na niektoré vianočné ozdoby sa mi viažu spomienky z detstva. Napríklad tieto gule, čo sú na fotke vpravo dole boli najlepšie na rozbíjanie. Sú už staré a veľmi krehké, stačilo len stlačiť a pukli vám v ruke.              
                             Na stromčeku ostali už len dve. :D                                                                           
Ďalej túto ozdobu vľavo som ako malá zvykla vždy volať pavúk. Ja viem, som divná, ale mala som ju zo všetkých najradšej a vždy som ju chytala a práve kvôli tým strapcom to bol pavúk. Hej, ja viem, že má pavúk osem nôh a vyzerá inak, ale vysvetlite to malému decku. :D                                 
Keď včera prišla moja sestra, doniesla mame darček. Moja mama miluje kvety a tak nám na parapete žiari tento kúsok, ktorý sa tuším volá Vianočná hviezda, alebo nejako podobne.
Ja osobne sa v kvetoch veľmi nevyznám a neviem odkiaľ pochádza alebo tak, ale je strašne krásny a vianočný. Mám pocit, že každým rokom sa schyľuje k tomu, že náš dom bude "poameričtený", ale mne to nevadí. Sú to predsa Vianoce a všetci majú radi ozdoby a gýčoviny, ktoré vám sviatky pripomínajú. (*Okey, hovorím za seba :D )
Dnes som sa ešte činila a pred chvíľou dokončila túto pochúťku, ktorú podľa mňa pozná každý. Akurát je ešte potrebné namočiť ich do čokolády a bude to hotové. Osobne tieto malé... neviem, ako to nazvať, milujem.
Ak neviete ako na to, dám vám sem malý návod. Medzi dve malé okrúhle piškóty dáte plátok banánu a namočíte do čokolády. To je všetko.

Ak hovoríme o "christmas mood", čo je v preklade "vianočná nálada", proste to už nie je to, čo bývalo. Oco
už nezvoní roľničkou pod stolom, aby napodobnil Ježiška (*Teraz si uvedomoujem, že ako dieťa som bola strašne zaslepená a asi som nemala dobre vyvinuté sluchové zmysly, pretože všetci by si uvedomili, že zvuk nejde z vedľajšej izby, ale spod stola :D ).
Keď sa pozriem von z okna, skôr mi to počasie pripomína príchod jari ako to, že sme už v strede zimy. Ale to má pravdepodobne Perinbaba nejakú poruchu tam hore, tak jej to netreba vyčítať.
Tak som sa pre vás odfotila. :D
Jediné, čo ešte potrebujem je dopísať jednodielny príbeh pre moju kamarátku, ktorej som to sľúbila ako darček na Vianoce odo mňa. Samozrejme, že si to nechávam na poslednú chvíľu.
O ôsmej mi začína na dome Priateľ pod stromček, krásny film, ktorý milujem.
Premýšľala som, že ak budem mať zajtra čas, do posledného článku Vianoce u Wanderer vám zahrniem aj zoznam obľúbených vianočných pesničiek a filmov.


2 komentáre :

  1. To je pěkný článek! :-D Úplně na mě dýchá vánoční atmosféra. Jinak mě překvapuje, že jsi "neznala" vánoční hvězdu.. u nás je mají všude, od Tesca po umělotiny u Vietnamců. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) stáva sa, ja si proste niektoré veci nevšímam a potom zistím, že existujú :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top